V prvním díle jsme se rozloučili na pláži u vesničky Lukove, odkud jsem ještě cuknul zpět k Sarande, jestli se našel ten foťák ale obsluha restaurace, uměla jen sorry, no, no camera. No tomto místě dva dny odpočinku, při nichž jsem se stačil spálit jaxviňa, byť krém s nějakým supr faktorem mám někde v kufrech. Jo a taky jsem jim tam stačil zrušit veškerou zásobu půllitrového piva :-) .
Ráno , no „ráno“ 13.9. máme naplánovaný výjezd za dalším průzkumem této zajímavé země. Odjezd zdrží slejvák. Jdem tedy na kafčo a ptáme se místních na jak dlouho to vidí. Prý tak „ tu hour“. A fakt za dvě hoďky je po. Usmívám se do kbelíku, když vidím kolegu jak na výjezdu po „mokré udusance“ pěkně plave. Dám mu náskok a přihlížejícímu personálu pak předvedu jak se na srágorách jezdí. Jedna, prdel dozadu a pěkně plýýýn! Neupadl jsem, zázrak !
První pokus o prozkoumání části Balkánu se nevydařil a po středně těžké havárii za Kaplicí jsme se museli vrátit. Nebylo nám přáno a mělo to asi tak být, protože po návratu zjišťuji zapomenuté klacky od stanu doma v garáži, no nějak by jsem si musel poradit.
Uběhnou dva měsíce, motorka už opravená a tak bloumám od okna k oknu až to „ta moja“ nevydrží a povídá ať se seberu a někam vypadnu. Jet se mnou už nemá náladu, kotník ještě bolí a v cílové destinaci by jí vadila strava, neboť kozy a ovce nejí.
Prolétnu tedy stránky cestovatelů a ejhle manželský pár hledá parťáky do Albánie. Po telefonu slovo dalo slovo a domlouváme se na start 4.9.2013.
1. Lukáši, na sezónu 2014 chystáš určité novinky a tak by bylo dobré, kdybys nám k tomu něco pověděl. Nejprve však začněme uplynulou sezónou. Jak jsi s ní byl spokojen po stránce kvality závodů a jak ohledně Tvých výsledků?
Z uplynulé sezóny jsem měl smíšené pocity spíš ale špatnější, protože jsem měl nevyrovnané závody a někdy dojel dobře a potom zase špatně. Na začátku sezóny jsem se zúčastnil kromě našich Českých mistráků i Slovenského. Ve třídě MX2 jsem v obou rozjížďkách odstartoval první a přes půl závodu vedl a držel si dobré tempo. Bohužel, když mě po půl závodu předjel Tomáš Šimko, tempo jsem jaksi úplně ztratil a obě rozjížďky dojel "až" na čtvrtém místě, takže jsem byl zklamaný. Ve velkém českém mistráku AČR jsem měl bohužel smůlu, že hned na začátku sezóny v prvním závodě ve Dlouhé Loučce mě zradila technika a nedojel jsem. Proto jsem už i některé další závody vynechal a nesoustředil se na tento seriál. Navíc nový systém rozjížděk se mi ani nějak nezamlouval, kde jsme ve finále startovali společně s třídou MX1. Rozhodně lepší byl starý systém, kdy jsme startovali MX2ky zvlášť. Ve druhém mistráku pod záštitou ČSMS jsem startoval na jediném závodě v Opatově ve třídě MX2. Start jsem měl dobrý a dlouhou dobu jezdil na třetím místě. Bohužel, dvě kola před koncem přišla chyba v jedné zatáčce, kde se mi dostala noha do zadního kola, a bylo po šanci na dobré umístění. V juniorském mistrovství ČR pod AČR jsem měl za cíl určitě do top 3. Bohužel smůla mě v sezóně dále pronásledovala a jednou dojel druhý potom zase pátý a tak z toho bylo pro celkové umístění v seriálu bramborová 4. pozice. Ke konci sezóny jsem si aspoň spravil chuť na Mezinárodním mistrovství ČR v supercrosse v Litovli. V silné zahraniční konkurenci jsem oba dva dny zajel na druhém místě a tak jsem se aspoň stal vicemistrem ČR v supercrosse pro rok 2013 ve třídě MX2. Chyběl sice kousek, abych se stal mistrem, ale Honza Brabec byl agresivnější a tak mě po pár kolech vždy zdolal a vyhrál on. I tak jsem byl ale spokojený, že jsem za sebou nechal kvalitní jezdce jako je Phillip Karner (AUT), Tomáš Šimko (SVK) a další.
Pohotový fotograf David Bouchal nám poslal fotky z prvního letošního motoskijöringového závodu v Martinicích v Podkrkonoší. Proklik na celé album najdete přes fotku, na které je v akci naše mistrovská posádka Vít Vitouš - Karel Sejk.
Během zimní přestávky jsme oslovili úřadujícího mezinárodního mistra ČR v motokrosu ve třídě 65ccm Reneho Hofera (MOTOSPORT CHÝNOV) s pár otázkami ohledně sezóny uplynulé, momentální zimní přípravy a plánů na sezónu příští. Tento čerstvě dvanáctiletý skromný Rakušan, který vypadá poměrně zakřiknutě a typický je nejen v depu, ale i na pódiu hlavně svým stydlivým úsměvem, nám rád poskytl následující interview:
Nadešel konec roku, a jak jsem loni slíbil pořadatelům závodu spadajícího do kategorie „sranda mače“, že se zase uvidíme a já se snažím sliby plnit, připravuji se na letošní 4. ročník (!) tentokrát ne jen jako vyslaný reportér, ale i jako jezdec kategorie 4K.
Příprava stroje, což je čínská atrapa čtyřkolky, spočívala pouze v pokusu, zdali se po otevření výfukového systému nezlepší zrychlení z 0 na 40 o nějakou sekundu. Podařilo se a s výsledným časem 108,6 sekundy jsem byl spokojen a usoudil, že mohu vyrazit:-)
Přiložené foto z extrém enduro vložky dnešního speedmotokrosu v Malém Ježově myslím mluví za všechno:-) Pro jezdce to byla velká výzva, pro diváky super zábava. Mezi čtyřiapadesáti závodníky vyhrál náš týmový pilot Jiří Hrobský. Stručné info viz G-Book zde na webu, report brzy písne Míša #302.
Evžen
Luxusní fotogalerii nám poslal fotograf Luděk Jánoš. Světe div se, ale v takovéto nezvyklé pozici, kterou vidíte na přiložením snímku, se nachází takový pilot, jako je Martin Michek. Nicméně klobouk dolů před jeho výkonem - i po takovéto mordě se okamžitě oklepal a na další exhibiční pokus vyjel kopec až nahoru...!
Evžen