Množí se zcela logické dotazy, kdy a kde bude vyhlášení sezóny jihočeského KP v motokrosu 2020. Mohu Vás ujistit, že určitě bude, jen v současné situaci bohužel nikdo neumí říci, kdy to bude možné. Předběžně jsem domluven s provozovatelem KD Chýnov, že jakmile to situace dovolí, tak vyhlášení uskutečníme. I navzdory složité situaci se budeme snažit díky sponzorům jihočeského KP uskutečnit co možná nejvíce plnohodnotné vyhlášení. Důležitý také bude postoj Autoklubu ČR k závěrečnému dofinancování letošní sezóny, které je určeno právě na celkové slavnostní vyhlášení. Naše středisko uspořádalo v letošním složitém roce nejvíce závodů, bylo jich celkem pět. Pokud bude toto adekvátně zohledněno, věřím tomu, že proběhne vyhlášení v plné parádě, jako každý rok. O jeho uskutečnění Vás budeme včas informovat. I kdyby to situace nedovolila uskutečnit do Vánoc, proběhne vyhlášení v novém roce...!
Evžen, 2020-10-20
Fotogalerku z JČ KP v Klukách od Jirky Kondelíka najdete proklikem přes přiložené foto předjížděcího manévru letošní mistryně ČR ve třídě WMX Kristýny Vítkové.
Fotky od Petra Zemana najdte ZDE.
Evžen, 2020-10-11
Fotogalerii Karolíny Hůlové z posledního závodu jihočeského KP v motokrosu v Klukách najdete proklikem přes přiložený snímek Petra Bartoše z tohoto závodu. Výsledky a report tu najdete v neděli večer.
Evžen, 2020-10-11
Fotogalerie Dědy T. ze ŠAC Podluhy najdete proklikem přes přiložené foto. Fotogalerku Karolíny Hůlové z téhož závodu pak ZDE.
Evžen,2020-10-06
Řádně pokropená trať v Petrovicích prověřila závodníka každé kategorie. Jezdecké souboje nabídly zajímavou podívanou a zároveň matematickou úlohu pro komentátory závodu. Výbornou jízdu předváděli juniorští závodníci třídy MX2, kteří zde čeří vodu i na slabších stopětadvacítkách. V Petrovicích obhájila titul Kristýna Vítková, první titul získal Petr Bartoš a Šimon Jošt.
MX1
Poprvé se v letošní sezóně na nejvyšší pódiový stupínek postavil Filip Neugebauer (Osička MX Team), který si s náročnou tratí poradil bravurně. První jízdu vyhrál a ve druhé dojel třetí. Bahnitá trať byla tím pravým pro Dušana Drdaje (Yamaha Čepelák Racing Team). Dušan se poprvé ve třídě MX1 dostal na stupně vítězů. Bodový součet mu dal druhé místo. Celkově třetím jezdcem pořadí se stal Martin Krč (Sixtynine MXRT, s.r.o.), který naopak nedal nikomu šanci v jízdě druhé. Úplně se nedařilo Václavu Kovářovi (HT Group Racing Team). V Petrovicích se musel smířit s celkovým čtvrtým místem. Nejlepší letošní výsledek zajel a 32 bodů získal pátý Petr Michalec (PuriCure Team). Šestým místem potvrdil svou výbornou formu Jakub Mencl (MTX Racing Team). Martinu Michkovi (HT Group Racing Team) stačil bodový příděl na celkovou sedmou pozici. Domácí Ondřej Tögel zná místní trať velice dobře. Patřilo mu osmé místo. Devátý skončil Petr Bartoš (Orion Racing Team) a desátý František Smola (4C Racing Team).
Mistrovský titul získal už v Opatově německý závodník Maximilian Nagl (Haas Racing Team). V Petrovicích nastal boj o druhé a třetí místo celkového hodnocení seriálu. Druhé místo si udržel Václav Kovář a o pouhé dva body za ním skončil třetí Martin Krč.
MX2
Dvě druhá místa dala Marku Sukupovi (HT Group Racing Team) v Petrovicích první místo. Poprvé tak po návratu na závodní tratě bral zlatý pohár. Juniorský závodník Petr Rathouský (Orion Racing Team) skončil i přes pády v obou rozjížďkách na druhém místě. Šimon Jošt (Osička MX Team) první rozjížďku dojel sedmý, avšak druhou vyhrál. Součet bodů mu stačil na třetí stupínek. Adam Dušek (Sixtynine MXRT, s.r.o.) se musel spokojit s nepopulární čtvrtou pozicí. Pátý skončil Patrik Liška (HT Group Racing Team), kterému znovu vyšla lépe druhá rozjížďka. V Petrovicích to sedělo Tomášovi Pikartovi, který skončil šestý. Na stopětadvacítce jedoucí Adam Máj skončil na sedmém místě. V jednotlivých jízdách však dokázal potrápit zkušenější jezdce a jezdce na silnějších strojích. Osmou příčku bral v závodě Denis Poláš (Rentor Racing Team). Jan Wagenknecht (Haas Racing Team) sice vyhrál první rozjížďku, v té druhé ale nebodoval. Pětadvacet bodů mu stačilo na deváté místo. Desítku nejlepších uzavíral Petr Játi.
O titulu mistra třídy MX2 se rozhodovalo právě až v Petrovicích. Svůj první titul třídy získal slovenský závodník Šimon Jošt. Celkově druhý v seriálu skončil navrátilec Marek Sukup. Jeho týmový kolega Patrik Liška bere po letošní sezóně třetí místo.
Ženy
S plným počtem bodů vystoupala na nejvyšší stupínek Kristýna Vítková (Yamaha Čepelák Racing Team). Kristýna se během první jízdy dostala na první místo a ve druhém závodě nedala nikomu šanci a vždy udolala tlaku celkově druhé Eleně Kapsamer (Motosport Chýnov v AČR). Ta udělal maximum, avšak v Petrovicích to nestačilo. Dvě třetí místa znamenají i celkové třetí místo pro Barboru Laňkovou (Orion Racing Team). Svůj nejlepší výsledek po návratu na závodní tratě zaznamenala Viktorie Lohniská (MTX Racing Team), která skončila čtvrtá. Pátou nejlepší závodnicí byla Kristýna Tomišková. (Team Motokrosová Škola CZ). Rakouská závodnice Sarah Schnelzer (Motosport Chýnov v AČR) brala v Petrovicích celkové šesté místo. Sedmá skončila Aneta Čepeláková (Yamaha Čepelák Racing Team), kterou potrápilo zdejší bahno. Alina Barthel (Motosport Chýnov v AČR) neměla úplně vydařený den. Osmé místo je jeho výsledkem. Do nejlepší desítky závodnic nakoukla ještě Kristýna Řeřichová a Lucie Pospíchalová (PP Racing).
Kristýně Vítkové stačilo získat v Petrovicích jeden bod k obhajobě titulu. To stvrdila padesáti body a potvrdila tak, že je v současné době nejlepší českou závodnicí. Celkové druhé místo v seriálu brala Elena Kapsamer. Bronzová příčka patří v letošní sezóně Barboře Laňkové.
Veteráni
Svou suverenitu potvrdil Petr Bartoš (Orion Racing Team), který bez chyby dojel první a na své bodové konto si připsal dalších padesát bodů. Druhá místa v letošním roce patří Martinu Žeravovi (KRTZ Motorsport). Třetí místo získal nováček v seriálu Marek Palička. Nenápadný závodník se na start MMČR postavil poprvé v Pacově. Čtvrtou pozici si z Petrovic odvezl Vladislav Mužík (Motosport Chýnov v AČR). Pátý skončil Roman Skalka (SXS Form Vision Racing Team). Po zaváhání ve druhé jízdě skončil šestý Martin Brádka. Zdeněk Pučálka (KRTZ Motorsport) bral v součtu sedmé místo. Na osmém místě skončil Pavel Kňava. Vítězslav Pražák (Rentor Racing Team) dojel devátý a desátý byl Josef Nesejt.
Svůj první veteránský titul získal v letošní sezóně Petr Bartoš, kterému se povedlo vyhrát všech čtrnáct rozjížděk. Celkově druhý skončil Martin Žerava, který na Bartoše ztratil 42 bodů. I přes neúčast na posledním závodě si udržel třetí pozici Radek Toman (Promoto Husqvarna Racing Team).
V kategorii Veterán 50+ jasně zvítězil Roman Skalka před Josefem Nesejtem a Zdeňkem Svobodou (Motosport Chýnov v AČR). Zmíněná trojice je i nejlepší trojicí v hodnocení šampionátu.
Autor: Pavel Horák, 2020-10-06
S politováním Vám oznamujeme, že nás dnes ráno ve věku 59 let navždy opustil náš kamarád a dlouholetý technický komisař Jihočeského motokrosového střediska Jan Homolka. Měl moc rád motorky, lidi kolem nich a ti měli rádi jeho. Budeš nám tu Honzo chybět! R.I.P. Jan Homolka
Smuteční oznámení s termínem pohřbu najdte ZDE
Evžen, 2020-10-05
Počínání Eleny Kapsamer v závodě MS třídy WMX v italské Mantově, která v MMČR válí za náš tým Motosport Chýnov, si všiml redaktor Petr Starý, jehož článek Vám zde přinášíme:
Rakouská závodnice Elena Kapsamer (dalo by se říct „naše“, protože ji zvlášť na jihočeských tratích vídáme v dresu Motosportu Chýnov takřka od nepaměti) oživila letos závody dámské kategorie českého mistrovství vyrovnanými souboji s domácí jedničkou Kristínou Vítkovou. V poslední době zrychlila a tak odjížděla na další závody Mistrovství světa žen do italské Mantovy s nadějemi na slušné umístění. Elena se sice zúčastnila i prvních jarních závodů ve Velké Británii a v Nizozemí, jako rekonvalescentka po loňském těžkém zranění si ale do závodních jízd na těžkých rozbahněných tratích netroufla.
Naděje na dobré umístění se vyplnily. Hned v úvodním závodě série se Elena Kapsamer umístila na bodované 18. pozici a ve druhé jízdě dojela ještě lépe, jako třináctá! Její předností bylo, že dokázala i v závěru závodu držet tempo a zajíždět rychlá kola, zatímco její soupeřky ze středu pole vadly a uvolňovali jí pole. S celkovým 15. místem v prvním závodě mohla být jistě spokojená. Ve druhém závodě nebyly sice výsledky tak výrazné, ale naprázdno zase nevyšla. V první jízdě skončila těsně za body, 21., ve druhé si připsala tři body za osmnácté místo. Do třetího závodu série a závěrečného závodu letošního mistrovství tak vstupuje s nadějí na udržení, nebo vylepšení celkového 23. místa.
Petr Starý
foto : crossnews.at, P.Starý, 2020-09-30
Naši týmoví piloti se tradičně účastnili náročné čtyřiadvacetihodinovky fichtlů v Dolním Bousově s názvem "Fichtlmazec". Za náš tým napsal report člen tohoto týmu Karel Fučík:
"Čas plyne jako voda a my jsme se opět zúčastnili „nejtěžšího závodu fichtlů na světě“, který se uskutečnil ve dnech 18. - 19.9 2020 v Dolním Bousově. Letošní ročník ohrožovala již několikrát probíraná koronavirová krize, a proto se jel závod netradičně v září a bez diváků. Náš tým, startující pod názvem Motosport Chýnov, tvořilo seskupení pěti lidí - jezdci Ondřej Vachta, Karel Fučík, Ondřej Fučík a Bohuslav Špalle, výraznou oporou byl náš skvělý mechanik Jíří Vachta (na snímku).
Do Dolního Bousova jsme dorazili kolem osmé hodiny ranní. Našli jsme místo pro rozložení depa a po přípravě této základny, jsme museli vzít našeho „závoďáka“ na technickou přejímku, kde proběhla kontrola technického stavu stroje a ověření, zda se s ním můžeme zúčastnit závodu, v kategorii Originál. Při následné administrativní přejímce jsme si vyzvedli čipy, které nám měly načítat jednotlivá kola (1 kolo - 3,95 km), dosahovaný čas a ujetou vzdálenost během závodu.
Start byl naplánován na 15:30, bohužel náš tým ho ale nestihl, protože „závodní pionýr“ zradil hned při tréninku, a tak jsme mu museli dát náležitou péči, abychom mohli vyjet na trať co nejdříve. Oprava nás příliš nezdržela, a proto jsme se mohli rychle zapojit do honby za vítězstvím.
První polovinou závodu nás provázely lehké závady, jako byla například ucpaná tryska či pecka na svíčce. Únavu pocítil „fichtl“ někdy v noci mezi druhou a třetí hodinou ranní, a díky ní jsme museli provést větší údržbu, aby se dostal zpět do závodní kondice.
Ztrátu se nám dařilo stahovat už na začátku druhé poloviny závodu. Pionýr šlapal jako hodinky a výměny v depu probíhaly jen s minutovými zdrženími. Motor sice šlapal, jak měl, ale přesto do cíle „fichtl“ dojel v dezolátním stavu - měl utrženou zadní i přední brzdu, děravou nádrž, nalomená řídítka, píst a kroužky už byly také znatelně opotřebené, o spojce ani nemluvím - ale i tak to zvládl na výbornou!!
Vyhlášení výsledků nás velmi potěšilo, protože, oproti minulým ročníkům, jsme se umístili zatím nejlépe, z 59 týmů startujících v kategorii Originál jsme ukořistili 33. místo. Během závodu jsme najeli 521,4 km, spálili 25 litrů benzínu a sáhli si na dno svých sil. Pořadatelsky byl letošní závod skvěle připraven a nezbývá nic jiného, než se těšit na další ročník."
Dále reprezentoval naše týmové barvy Tomáš Novotný (na přiloženém snímku), který byl součástí týmu DK Racing, kteří obhájili v početné konkurenci loňské krásné třetí místo:
"Letošní 24hodinovku jsem jel v barvách Motosportu Chýnov se špičkovým týmem DK racing. Jako každý rok byla motorka špičkově připravena a jezdci také. Letos se k nám přidal jezdec Alex Hubička, motokrosový jezdec a majitel týmu Nasasu racing team. Ten pro nás byl také velkou posilou, hlavně co se týče váhy, letos byl náš cíl složit tým z co nejlehčích jezdců, což se nám podařilo a už od startu jsme bojovali v TOP3 v kategorii originál. Během závodu také přišly technické problémy, jako výměna celé spojky a také celý motor, který se měnil ve 4:00 hodiny ráno z důvodu zadření. Tento třicetiminutový servis nás bohužel posunul na 5. místo, na kterém jsme jezdili do 14:00 odpoledne. Pak jsem dostal od kluků nařízeno, že pojedu poslední hodinu a půl do cíle, protože prý jedu nejlépe a nejrychlejší kola, tak jsem to měl stáhnout na co nejlepší místo. Tak jsem jel na maximum a stahoval o sto šest a nakonec jsem vybojoval krásné 3. místo v elitní kategorii originál, z čehož jsem měl obrovskou radost, že jsem vlastně kluky dostal na bednu nejtěžšího závodu fichtlů a obhájili jsme loňské umístění! Ujeli jsme mimochodem 192 kol a 758,4 km. Tímto bych chtěl poděkovat celému týmu za výborný závod. A příští rok jedeme určitě bojovat znovu!"
Evžen, 2020-09-28