Opravdu obrovský úspěch zaznamela hvězda českého juniorského motokrosového mistráku Víťa Marek, když se mu o tomto víkendu podařilo v Itálii získat titul Mistra světa ve třídě 65cm...! Na fotografii je Víťa se svou rodinou a s pohárem Mistra světa ve svých rukou. Více si k tomu můžete přečíst v článku od Pavla Horáka ZDE.
Takže velká gratulace a budeme Víťovi držet palce i na finálovém závpdě ME v Lokti, 27.-28.7.2019, kde může k tomuto úspěchu přidat i titul evropský!
Evžen, 2019-07-15
Fotogalerii Andrey Sládkové ze ŠAC v Pacově najdete proklikem přes přiložené foto startu třídy AMA450. Další fotogalerii z tohoto závodu od Pavlíny Starkové pak najdete ZDE.
Kompletní výsledkový servis je pak k dispozici ZDE. Report a další fotogalerie budou následovat.
Evžen, 2019-07-15
Je čas prázdnin a dovolených, a tak jsme se s dlouholetými kamarády a s některými našimi potomky opět vydali na tradiční Motočundr. Letos již po osmadvacáté! Cílem tentokráte byly Bílé Karpaty. Ubytováni jsme byli v Kozojídkách, malé vesničce na jejich úpatí, poblíž Veselí nad Moravou na Hodonínsku, pořádali jsme různé denní výlety a večer si pak užívali tamní výborné moravské vínko. Přiložená fotka s motorkami je vyfocena nad malebnou vinařskou vesnicí, plné sklípků, která se jmenuje Blatnice pod Svatým Antonínkem, ta druhá pak z nejvyšší hory Bílých Karpat - Velké Javoriny, jejíž vrchol (970 m.n.m.) je motorizovaně přístupný ze slovenské strany a nabízí překrásný výhled na polovinu jižní Moravy. Už nyní se těším na další ročník Motočundu:-)
Evžen, 2019-07-10
Na známé trati Ingilinka v jihočeských Netolicích se jel v sobotu, 6. července 2019 druhý a poslední závod letošního seriálu ME Classic Motocross. S kvalitními závodníky z Itálie, Francie, Švédska, Finska, Anglie, Německa, Švýcarska a dalších evropských zemí poměřili na domácí půdě síly naši čeští reprezentanti a vedli si tradičně velice dobře.
Také česká značka motocyklů ČZ byla hojně zastoupena ve startovní listině a to nejen v podání českých jezdců. Milovníci techniky mohli dále sledovat stroje z 60. a 70. let značek jako BSA, Husqvarna, Bultaco, Matchles, Maico a další. Závodilo se ve třídách 30+, 50+, 60+, 66+ a 72+ dle věku jezdce. Jelo se na tři jízdy, stejně jako na prvním závodě ve francouzském Ramonchampu, to kvůli zrušenému úvodnímu květnovému závodu v Itálii (Casale Monferrato). Nejhorší z celkem šesti jízd se do konečného pořadí seriálu škrtala. Závodu v Netolicích přihlížely téměř dvě tisícovky diváků, pořadatelem byl MSK Netolice.
V nejmladší třídě 30+, kde byly motorky starší, než jezdci, se nedařilo hlavnímu favoritovi Davidu Říhovi. Ten měl po úvodním závodě ve Francii dobře nakročeno k obhajobě loňského evropského titulu, ale v Netolicích to bylo až páté místo. Vítězem netolického klání byl další Čech, Petr Kotrla (oba ČZ). Evropským šampionem se pro letošek ale nakonec stal Ital Alessio Solda na BSA, který byl v Netolicích třetí, za dalším Čechem Ondřejem Herinkem (ČZ).
V kategorii 50+ také dominovali čeští jezdci – Petr Dokoupil vyhrál nejen závod v Netolicích, ale stal se i evropským mistrem v této třídě. Druhý byl další Čech Rudolf Kavský a až třetí Belgičan Chris Smeyers, všichni tři na strojích ČZ.
Třída 60+ už zdaleka takovou dominanci českých závodníků neumožnila. Nejlepším z nich byl čtvrtý Vítězslav Branda na ČZ. Vítězem netolického závodu i mistrem Evropy se stal Nizozemec Peter v.d. Nieuwenhof před Belgičanem Patrice Thiouxem a třetím Italem Fiorelo Sberzem (všichni ČZ). Mistrem Evropy se pro letošek stal Švýcar Peter Mathia na stroji Maico, kterému sice v Netolicích chyběla jedna jízda, ale ta se do celkové pořadí seriálu škrtala.
Mezi jezdci třídy 66+ byl letos dominantní loňský obhájce titulu Francouz Roger Brelet na BSA. V Netolicích sice jen o jediný bod zvítězil před Miroslavem Hanáčkem, ale v součtu obou závodů ME se stal jasným šampionem. Třetí místo pak vybojoval Švéd Göran Josefsson na stroji WASP.
Nejstarším jezdcům v kategorii 72+ vévodil Švýcar Werner Mohr na ČZ. Zvítězil ve všech jízdách a bral i letošní evropský titul. Za ním pak probíhaly souboje mezi Švédy Rolfem Berdhardsonem (Husqvarna), který skončil jen těsně druhý a třetím a Hansem Astorssonem (ČZ).
Kompletní výsledky můžete najít ZDE.
Závodu panovalo poměrně horké letní počasí, promotér seriálu musel v závěru dne dokonce zkracovat čas, určený pro rozjížďky. Moc práce naštěstí neměli zdravotníci, závod se obešel bez jakýchkoli větších zranění, poměrně kuriózní byl pouze zásah zdravotníků v depu u jedné popáleniny ruky, když se jednomu belgickému jezdci vznítil benzín z otevřeného kanystru přímo v dodávce a shořela mu při tom i motorka. Spokojen byl po závodě nejen pořadatel, ale i šéf promotérské agentury ECMO Alberto Langenberg, který přislíbil umístit seriál ME Classic Motocross do České Republiky i v příštím roce.
Evžen Zadražil, komentátor závodu, 2019-07-09
Závody v Kaplici přinesly další skvělé juniorské závody a v některých třídách dokonce zvraty. Viděli jsme překvapivé vítěze a někomu se lepila smůla na paty. Kdo teď vede jednotlivé třídy v tabulce průběžných výsledků? My už to víme! Vy se to dozvíte právě teď.
50ccm
Kdo chytil druhý dech, to je Jan Veselý, suverénní vítěz prvního klání sezony neměl následující závody tak šťastné. V Kaplici bylo ale všechno jinak, Jan se do závodů opřel. Hlavně do druhé rozjížďky, kterou vyhrál, a ovládl závod i celkově. Stále je tak na druhém místě, ale dostal se prvnímu Maximovi Zimmermanovi na dohled. Zimmerman byl v Kaplici na druhé pozici, vyhrál první rozjížďku, ale lepší výsledek v té druhé mu ukradl právě Veselý a také Dominik Hasoň (SMS Morava), ten byl v Kaplici celkově třetí. To je Dominikův nejlepší výsledek sezony. Také v průběžném hodnocení si polepšil a posunul se ze sedmého na šesté místo. Celkově čtvrtý v Kaplici byl Josef Vrtal (SMS Morava), i přesto si ale stále drží průběžnou třetí příčku. Pátý skončil Elias Felbermair z Rakouska, pro kterého to byl první závod MMČR, Rakušan byl i šestý, a to Ben Ackerl (oba Motosport Chýnov v AČR). Následoval Hugo Brant (Cermen s.r.o.), Matyáš Koutný (SMS Morava), Jaroslav Novotný (SMS Praha) a Jan Milota (SMS Praha).
65ccm
Vítězslav Marek (Cermen s.r.o.) pokračuje stále na stejné vlně, té bez porážky. Stejně jako ty předešlé, se mu podařilo vyhrát i čtvrtý závod sezony. Druhé místo pro sebe vybojoval Stanislav Pojar (SMS Praha). Standovi se tak povedl nejlepší závod této sezony a může být se sebou naprosto spokojený. Tento výsledek ho přiblížil nadosah třetímu průběžnému místu, zatím je čtvrtý ale jenom o dva body. Třetí místo patřilo v Kaplici Martinovi Červenkovi (APD Racing s.r.o.), povedl se mu tak o jedno místo lepší výsledek než v ne úplně vydařeném Karlíně, průběžně je ale stále druhý, třetí je David Widerwill (Cermen s.r.o.). Tomu Kaplice přinesla celkové čtvrté místo v závodě. Páté místo patřilo Ferencovi Orlovovi (Motosport Chýnov v AČR), Ferenc je pátý i průběžně. Šestý dojel Matyáš Výleta (KRTZ Motorsport), sedmý Pavel Tomiška (Team motokrosová škola CZ), osmý Ferdinand Lipka (Promotorsport z.s.), pro kterého to byl nejlepší sezonní výsledek. Devátý byl v Kaplici Jakub Zahradník a desátý Dominik Valter (SMS Praha).
Přinášíme Vám tradičně pěknou a bohatou fotogalerku od Jany Terešákové, tentokráte ze sobotního MMČR Junior v Kaplici. Najdete ji proklikem přes přiložené foto startu kategorie 125ccm v popředí s naším týmovým pilotem Adamem Kovacsem, který se stal vítězem této třídy a vede i celý seriál.
Výsledky závodu i průběžné výsledky seriálu najdete ZDE.
Evžen,
V pátek 28. června jsem již po čtvrté startovala na 24hodinovém závodu pionýrů v Dolním Bousově. O tento závod je každým rokem větší a větší zájem. Už samotné přihlašování je boj. Kapacita byla naplněna během pár hodin po spuštění přihlašování. Kapacita se musela i o pár týmů navýšit. Pořadatelsky má tento závod každý rok vyšší a vyšší úroveň, celý pořadatelský tým odvedl skvělou práci.
Tentokrát jsme v týmu zůstali pouze tři, jelikož se Honza Zástěra ráno před závodem zranil. Tým s názvem Motosport Chýnov A jel tedy ve složení Iveta Sládková, Michal Šavrda a Matěj Pospíšil. Na chvíli nám přijel jezdecky vypomoct ještě Lukáš Kolář. Celkem bylo přihlášeno skoro 110 týmů, v kategorii Originál, do které jsme patřili, závodilo asi 75 posádek. Závod odstartoval v pátek v 17 hodin. Závod byl letos asi nejtěžší z těch ročníků, kterých jsem se dosud zúčastnila. Trať byla suchá a brzy se začalo hodně prášit. Dokonce tolik, že se před druhou hodinou ranní musel závod na 2 hodiny zastavit, protože nebylo vidět ani před motorku a stalo se kvůli tomu hodně úrazů. Během pauzy si prach sedl a spadla na něj rosa, takže pozastavení závodu bylo dobré rozhodnutí. Během závodu jsme se potýkali se spoustou technických problémů, které byly často způsobeny právě velkou prašností. Vše se nám ale dříve či později podařilo vyřešit. Řešili jsme sání, protože během jízdy kluci ztratili filtr, měnili jsme motor, jeden jsme dokonce půlili, měnil se válec s pístem a další věci. Během problémů jezdili více kluci, dokázali si s tím lépe poradit. Proto, když se nám ke konci závodu povedlo všechno vychytat, chtěla jsem jim to vynahradit a do cíle jsem si odjela poslední 3 hodiny v kuse. Kvůli opravám jsme se nakonec umístili na 50. místě. I tak jsme ale byli rádi, že jsme celý závod zvládli, až na pár modřin a odřenin, bez úrazu. I když pionýr na tom je o něco hůře. Ke konci závodu mi skočil pod kolo divák, následoval ještě jeden pád, tudíž jsem závod dojížděla tak, že řídítka šly na jednu stranu, kolo na druhou. Také jsme měnili proražené zadní kolo a praskla nám nádrž. Nakonec pionýr přestal jet přesně v posledním kole. Bylo to prostě načasované.
Pravidla a možnost přihlášení do závodu družstev, které se budou vyhodnocovat v rámci běžného závodu ŠAC v Pacově najdete ZDE.
Jede se v sobotu, 13.7.2019 v Pacově, pořadatelem závodu je Motosport Chýnov.
Evžen, 2019-07-02