V sobotu 12.11.2016 jsme uspořádali na naší tréninkové trati Motosportu Chýnov v Chotovinách jubilejní 5. ročník závodu „Fichtl & Pibike”.
Přesně v duchu předchozích ročníků nám počasí nachystalo motokrosovou lahůdku. Týden před závody se nám tu jeden den proháněl déšť, druhý den mrzlo, pak zase déšť, pak zase mrzlo, no prostě ideál :-) Navzdory hodně těžkému terénu se nám sjelo přes padesát jezdců včetně dětí, kterým opravdu patří pochvala za to, jak vědí, že dobrý jezdec projede všude a trocha bláta ho rozhodně nezastaví. Naštěstí kdo chotovinskou trať zná, dobře ví, že voda zde z povrchu mizí přímo raketovou rychlostí a to jsme trať ještě v průběhu dvou týdnů před závodem dorovnali kultivátorem a bagrem. Sjízdnost tedy byla zajištěna a svoji porci kol zvládli všichni, včetně těch nejmenších děti ze třídy do 12-ti let. Výhodou v sychravém dni byl velký vyhřívaný pártystan, do kterého se chodili jezdci občerstvovat a ohřívat společně s diváky.Ten, kdo se přišel podívat na ostré souboje, odjížděl určitě spokojený a spokojený byl i zdravotník Michal, protože kromě lehčích pádů nemusel prakticky zasahovat, ani povolávat do služby sanitku. Díky klidnému průběhu bylo možné dodržet časový harmonogram včetně rozděleného vyhlášení závodu, kdy třídy „Děti do 12-ti let" a „Pitbiky" byly vyhlášené již ve 14 hodin a jezdci třídy „Fichtl“ před 17. hodinou. Všichni vyhlašovaní měli k solidním pohárům příbal v podobě věcných cen, které poskytli naši skvělí a štědří sponzoři, takže doufám vládla spokojenost i mezi jezdci.
První pětiletku závodů jsme tedy zdárně dotáhli do konce, ale nutno také říci, že tento ročník považujeme za přelomový a na příště už nyní uvažujeme o zásadních změnách, které ale včas zohledníme v příští sezóně.
Poděkování sponzorům: Barvy a laky Teluria s.r.o., Het spol s.r.o. , Akzo Nobel a.s., Ráj barev, Body Color s.r.o., Autoopravna Sládek, Pavel Doubek, Vaclav Vítek a další.
Vyhlášení jezdci:
Děti do 12-ti let : 1. Dominik Kotalík 2. Václav Vítek 3. Nikola Sládková 4. Luboš Novotný 5. Natálka Kopecká 6. Václav Veselý 7. David Cvach 8. Vilém Vítek
Pit bike do 140ccm : 1. František Fiřt 2. Miloš Štefánek 3. Daniel Dibďák 4. Daniel Rozboud 5. Michal Sváček
Pit bike nad 140ccm : 1. Jan Rytíř 2. Tomáš Toula 3. Aneta Sichrovská 4. Rostislav Fiřt 5. Miloslav Kalousek
Fichtl „Klasik“ : 1. Roman Kopp 2. Jakub Podrázský 3. Martin Podrázský 4. Michal Straka 5. Milan Somr
Fichtl „Serie“: 1. Jan Brožek 2. Milan Kos 3. Miroslav Prchal 4. Pavel Cvach 5. Iveta Sládková
Fichtl „Special“: 1. Ondřej Sekáč 2. Ondřej Rabiňák 3. Pavel Vestfál
Jarda Krejčí, 2016-11-18
V rakouském Wintersdorfu se tuto sobotu uskutečnila oslava na počest tří letošních titulů Rene Hofera (Mistr světa, Mistr Evropy a vítěz ADAC Junior - vše ve třídě 85ccm). Akci pořádala rodina Hoferových a účastnila se jí téměř stovka lidí. Nechyběli samozřejmě rodinní příslušníci, zástupci města, kraje, sponzoři, manažeři od KTM, trenéři a přátelé.
Já měl také tu čest, obdržet pozvání a osobně Renemu pogratulovat. Akce se nesla ve velmi přátelském duchu, mezi pozvanými byl napříkald i šestinásobný mistr Německa Dietmar Lacher, který momentálně Reneho trénuje, a nebo Robert Jonas, sportovní šéf KTM.
Celou fotogalerii z oslav najdete proklikem přes přiložené foto.
Evžen, 2016-11-13
V pátek, 5. listopadu 2016, proběhlo ve Smetanově sále v budově Autoklubu ČR vyhlášení Mistrů ČR v motocyklovém sportu (motokros, silníční motocykly, enduro, plochá dráha, side, quad, supermoto, trial, sportovní mototuristika, atd.) pro rok 2016. Já jsem měl tu čest převzít v zastoupení cenu za našeho týmového pilota Maria Popovici, který se stal Mezinárodním mistem ČR v motokrosu ve třídě 65ccm.
Na snímku vidíte motokrosové mistry seniorských kategorií Báru Laňkovou (WMX), Martina Žeravu (Veterán) a Martina Michka (MX1). Sulivan Jaulin (MX2) se na vyhlášení bohužel nedostavil, takže na snímku chybí.
Vyhlašovaly se i letošní mezinárodní úspěchy českých motockylových závodníků, kterých letos byla celá řada, především ve družstvech (Enduro, trial, side, supermoto). Rytířem motocyklového sportu se pro letošní rok stal člen bronzového Trophy teamu na Šestidenní Patrik Markvart, jehož pasoval mečem stále ještě úřadující prezident AČR a bývalý šermíř-olympionik Dr. Roman Ječmínek.
Evžen, 2016-11-06
Fotogalerii Dědy T. z Habeše najdete proklikem přes přiložené foto.
Evžen, 2016-11-01
Finálovým závodem vyvrcholilo letošní Lorenc – Logistic Mezinárodní mistrovství České republiky v motokrosu juniorů organizované Autoklubem ČR. Poslední podnik seriálu se odehrál v sobotu 8. října 2016 na trati v Pacově. Jedno z nejkvalitnějších a nejoblíbenějších tuzemských závodišť tak vidělo definitivní rozhodnutí o titulech ve 4 mládežnických kubaturách. Ta pátá – 125 ccm – již svého mistra znala, takže kromě denního úspěchu se v ní bojovalo hlavně o celkovou stříbrnou medaili.
Autoklub ČR pro letošní rok chvályhodně navýšil částky, které se hned po skončení seriálu vyplatily nejlepším šesti v každé třídě. Celková suma dosáhla kulatých 400 tisíc Kč, přičemž například všichni mistři republiky obdrželi 30 tisíc korun. Početná skupina kvalitních zahraničních závodníků si tento rok odvezla celkem 135 tisíc korun, což vyvolalo diskusi o správném nastavení prémiového systému, kdy díky mezinárodní otevřenosti v podstatě dotujeme zahraniční motokros. Proti tomu ale argumentuje Evžen Zadražil, týmový manažer Motosportu Chýnov v AČR, za který už tradičně nastupují zahraniční jezdci a jsou vidět. Popovici se například stal mistrem republiky, Hofer sice některé podniky vynechal, ale jinak patřil mezi nejlepší. „Cizinci všeobecně zvedají sportovní úroveň našeho šampionátu a přispívají tak k výkonnostnímu růstu českých jezdců. To je podle mě ten nejdůležitější přínos, a proto bych systém výplat prémií závodníkům ze zahraničí do budoucna rozhodně neeliminoval. Budou tak motivováni přijet příště a pomůže jim to alespoň částečně uhradit nemalé náklady na dlouhé cestování,“ nechal se slyšet Zadražil.
Zkušení pacovští pořadatelé připravili závod na velmi dobré úrovni. Asi největší boj svedli s únavou na konci dlouhé sezóny a samozřejmě s bahnitou tratí po deštivém počasí posledních dnů. Vše se ale povedlo zvládnout, takže se závodilo na moderním měkkém povrchu s kolejemi. Občasné slabé přeháňky, ani poměrně nízké teploty během finálového dne už zdárný průběh nemohly narušit.