V sobotu 23.5 jsme se vydali na další závod Mezinárodního mistrovství Pitbike Moravia Cup do Dolního Bukovska. Během rána se depo začalo zaplňovat závodníky. Vzhledem k tomu, jaké byli předpovědi počasí, nám počasí ještě vyšlo dobré. Trať a občerstvení bylo připraveno též na výbornou. Velkou zásluhu na tom mají Tomáš Klika a Jiří Karban. Po trénincích přišla na řadu rozprava s jezdci a menší přestávka. Kolem jedné hodiny se začalo závodit. Závody se bohužel neobešly bez pádu, v první jízdě v kategorie Dámy bohužel upadla A.Holá, která leží v nemocnici s otřesem mozku a bolestmi zad. Dále je v kategorii Klasik zraněný L. Mrzena, který má pro změnu problémy s ramenem. Všem zraněným přejeme brzké uzdravení a brzký návrat na motorku. A celkové výsledky nakonec byly takovéto. Dámy P. Záhončiková, K. Singerová (Motosport Chýnov), A. Holá. Kategorii ml.Junior vyhrál Š. Kohoutek, S. Vadrna, O. Matušinec. Kategorie Mini O. Osoba, D. Karlíček, M. Matušinec. V kategorii Open Elite vyhrál M. Mareš, P. Fulir, J. Hladík (Motosport Chýnov). Kategorie Klasik T. Reha, D. Holešovský, D. Karlíček. Třídu Veterán vyhrál P. Hromek. Kategoriii Open Senior pak J. Karban, J. Vávra a J. Hlous.
Fotogalerii ze závodu si můžete prohlédnout přes fotografii, zachycenou po startu třídy OPEN Elite.
Klára, 2015-05-26
Úvodní podnik seriálu BUKSA/ADOS MOTOKROS 2015 přivedl nové tváře na stupně vítězů a ukázal letošní vyrovnanost jezdců. O tomto víkendu nás však čeká úplně nový vzrušující příběh, který se odehraje na trati v Pacovském propadu!Jen lehce vzpomeňme na loňský rok, kdy ve třídě MX1 jel jeden ze svých nejlepších závodů Martin Michek. Ten dokázal po nezaviněném pádu stáhnout náskok prvního Františka Smoly a za mohutných diváckých aplausů s ním svedl strhující bitvu. V jediném kole se dokázali předjet nejméně čtyřikrát a nakonec to byl Michek, který zvítězil. Martin tento závod označil jako jeden z nejlepších, především díky divácké atmosféře.
Letos je však jezdecké pole mnohem více vyrovnané. V MX1 se úplně změnila situace a již to není o jednom, či dvou jezdcích. Tuto sezónu je tomu tak, že kandidátů na vítězství je minimálně pět! V Kramolíně to nejlépe vyšlo Marku Sukupovi, ale Pacov může být úplně jiný.
Ve třídě MX2 se můžeme těšit na bitvu Sulivan Jaulin – Tomáš Šimko, jelikož Šimko v Kramolíně ukázal, že bude letos těžkým soupeřem. Dokonce už tuto sezónu jel v Pacově přebor SMS, kde dokázal porazit i mnohé esa třídy MX1.
Ženy si se svojí první dvacetiminutovkou poradili hravě, nejlépe ji zvládla loňská mistryně Lucie Simonová, která má ale velkou konkurenci v podobě Jany Antošové. Jana bohužel zatím jede s vykloubeným palcem a tak její výkon nemohl být 100%. Vaši podporu budou potřebovat i další závodnice například teprve třináctiletá Rakušanka Elena Kapsamer.
Králem veteránů je Martin Žerava, který když nastoupí je jasné, že nikomu prvenství jen tak nepřenechá. Zpestření třídy by mohl udělat Jan Mrázek, ale u toho nikdy nikdo neví, zda-li přijede.
S velikým zármutkem v srdci vám bohužel musíme oznámit, že minulý týden nečekaně zemřel velký motokrosový člověk Luboš Strejček... Byl to náš kamarád, který miloval svoji rodinu, miloval motokros a pro tento sport dělal opravdu hodně. Sám začínal jako juniorský motokrosař, nechybělo mnoho a skončil v některé z tehdejších Dukel. Později začal úspěšně podnikat a se svým kamarádem založili v Praze firmu RS Petrol. Já jsem se s Lubošem seznámil před osmi lety v Praze v podstatě náhodně u jednoho kamaráda. Hned následný den jsme si domluvili schůzku, na které jsme zavzpomínali na jeho a moje motokrosové začátky. Prostě o tomto sportu jsme "kecali" několik hodin a mně bylo jasné, že je to velký srdcař - nadšenec, kterých u nás moc není...
Týmová spolupráce naplno odstartovala rokem 2010, kdy licence soutěžícího nesla název Orion Litomyšl-RS Petrol. Stěžejním závodníkem byl tehdy pochopitelně už mezinárodně ostřílený Petr Bartoš - mistr Evropy (2008, 2011). Další rok přišel Martin Michek (trenér Honza Froněk) v našem dresu závodil dvě sezony - vrchol 2012 vicemistr světa kubatury MX3, doma přidal 2x titul. Potom následoval dva roky František Smola, historicky poslední vítěz třídy MS MX3 ve slovenských Šenkvicích (2013), tady tehdy Luboš stál po jeho boku na stupních vítězů jako nejlepší manažér. Tuto kubaturu prostě miloval a hodně těžce nesl, když ji posléze definitivně zrušili.
I když Michek a Smola později přestali jezdit za náš tým a přestoupili ke konkurenci, tak je Luboš Strejček přesto všechno i nadále finančně a materiálně podporoval. A za to si určitě zaslouží velký obdiv, protože to se u nás už moc nenosí. Luboš ale podporoval i MČR v motoskijoringu, kde mu letos udělal radost prvenstvím Lukáš Mohaupt. Dále byl hlavním partnerem známého seriálu NOVA MOTOCROSS (Jari Kuri) a sám si jako krosák několik podniků vyzkoušel, přirozeně na KTM jako velký fanda této značky. Jeho podpora směřovala také ke Strmému vrchu v Chýnově (pořadatel Evžen Zadražil) a ke Krajskému přeboru SMS Jižní Čechy.
Náhlým a nečekaným odchodem ztrácí český motokros podporu od velkého příznivce, tým Orion-RS Petrol přichází o skvělého manažéra a já o dobrého kamaráda na kterého se dalo spolehnout...
Za Orion-RS Petrol - Petr Kovář, 2015-05-25
Fotograf Míra Jireček nám poslal fotky z druhého závodu seriálu ME Classic Motocross ECMO 2015, které se jelo za hojné účasti českých závodníků a českých strojů v německém Westerhausenu tento víkend. Více viz proklik přes přiložené foto.
Evžen, 2015-05-25
Podle předpokladu největší favorit a vítěz ze slovenské Šenkvice Martin Michek opanoval i další díl evropské série kubatury EMX OPEN, která se jela na dráze v polském městě Cieszyn (vzdálen přibližně 30 km od Ostravy). Již v kvalifikaci dominoval Michek (Buksa/Ados KTM Team), druhý skončil překvapivě Slovinec Sašo Kragelj (Yamaha) a třetí domácí borec Tomasz Wysocki (KTM)... 4. Petr Bartoš (Orion-RS Petrol KTM Team)... 7. Petr Michalec (Spencer Live Media)... 10. Ondřej Brendl (TEAM MAX 2)... 13. Jonáš Nedvěd (Orion-RS Petrol KTM), celkem do kvaldy nastoupilo 24 pilotů.
A tak asi nepřekvapí, že první jízdu vyhrál Michek, za ním se umístili Bartoš a domácí Wysocki, další čeští reprezentanti prolétli cílem jako - 8. Michalec, 9. Brendl, 10. Nedvěd. Na velice tvrdé, prašné trati si Michek přijel i pro druhé vítězství a bral v Polsku plný počet bodů. Drama divákům, ale způsobil Bartoš. Kolizi měl při startu, když si v zatáčce brnkl o zadní kolo Michka. Pak následovala stíhací jízda z posledního místa. " Škoda toho zaváhání po startu. V prachu nebylo moc vidět... z tohoto důvodu jsem musel opatrně předjíždět a dávat majzla abych znovu neupadl," svěřil se po závodě Bartoš, když nakonec bral pátý flek. Za Michkem tedy skončil v této rozjížďce druhý dobře jedoucí Michalec, trojku bral tentokrát zkušený Kragelj... 14. Nedvěd... 22. Brendl (po pádu).
Celkové výsledky Cieszyn: 1. Michek (CZE) - 50b., 2. Bartoš (CZE) - 38b., 3. Michalec (CZE) - 35b... 13. Nedvěd (CZE) - 18b... 15. Brendl (CZE) - 12b.
Průběžně po čtyřech odjetých kláních se probojoval do čela evropského šampionátu vicemistr Evropy z loňského roku Bartoš - 124b. (nestartoval v Rusku), druhý je Evgeni Tyletski (BLR) -122b., třetí Michalec - 111b. (také nebyl v Rusku), Michek je již pátý - 100b. (Slovensko, Polsko). Další dějství EMX Open zavítá 7. června do Slovinska, kluky přivítá známá a tradiční trať - Orehova Vas.
Českým příznivcům ale udělali radost i juniorští reprezentanti, kteří bojovali zase o další evropské body - skupina NW Zone EMX v dánském Randersu (pátý podnik). Ve třídě 65 ccm zabojoval celkově 4. místem Martin Venhoda (Team Motokrosová Škola) - 32b... 12. Radek Větrovský (BO AUTOPROFI GLASSGO) - 20b. Z vítězství se radoval Holanďan Kay Karssemakers - 50b. Průběžně je Venhoda čtvrtý, šestý Větrovský, zajímavostí je určitě to, že mezi nimi je pátý syn desetinásobného mistra světa - Liam Everts.
Dán Mikkel Haarup (KTM) zase kraloval kubatuře 85 ccm a na své konto si připsal plný počet bodů. Celkově třetí pozicí se zde blýskl další český mladík Petr Polák (BO AUTOPROFI GLASSGO) a ukořistil důležitých 38 bodů. V průběžné klasifikaci je Polák na pěkné třetí příčce! "V Dánsku se jelo na písku a Petr měl opět potíže dobře odstartovat, potom to pochopitelně musel tvrdě dotahovat. Musím přiznat, že to byl z jeho strany asi letos nejlepší dosažený výkon," prozradil po dramatickém boji jeho trenér Jan Froněk a ještě dodal: "Musím ale pochválit i naše pětašedesátkaře - Venhoda, Větrovský se také snažili."
Foto: Alex Skoczek
Za Orion-RS Petrol - Petr Kovář, 2015-05-19
Vzhledem k vzniklé, velice nepříjemné situaci, která nastala tuto sobotu v Jiníně v rámci druhého závodu JČ KP, je samozřejmě nutné problém co nejdříve řešit. Proto jsem svolal na středu tohoto týdne (20.5.2015) mimořádnou schůzi Sportovní komise SMS Jižní Čechy, kde by se měli sejít všichni její členové a kde bych rád prodiskutoval jednak příčiny vzniklého problému a dále se společně snažil najít řešení eventuální náhrady vypadlého závodu seriálu. Dalším cílem této schůze také pochopitelně bude stanovení opatření, aby se toto již nikdy neopakovalo.
Vzhledem k tomu, že je limit salonku omezen pouze na účastníky Sportovní komise, nebude přístup veřejnosti možný. Ještě ten večer však bude zde na webu zápis z této mimořádné schůze střediska.
Evžen Zadražil, vedoucí střediska SMS Jižní Čechy, 2015-05-18
Zdá se mi, že většina těch anonymů v návštěvní knize (G-Book) tohoto webu vůbec neví, která bije. Kromě toho, že se neumí podepsat, tak zřejmě neumí ani číst, neboť kdyby si bývala pozorně přečetla ZU jinínského závodu, tak budou svůj hněv směrovat jinam. Jako vedoucí střediska jsem udělal vše, co bylo mou povinností. Společně s pořadatelem jsem dal týden před závodem dohromady ZU, osobně navštívil jinínský areál, dohodl se s pořadatelem na všech dalších krocích o nichž jsem byl každý den ujišťován, že je vše v pořádku (týká se především přípravy tratě). V ZU, které jsem schválil dne 12.5., byly zodpovědnosti jasné dány, všichni činovníci byli licencováni a kompetentní k výkonu své činnosti. Nikde není psáno, že musím na závodech být osobně přítomen, nejsem pořadatel, funkcionář ba ani promotér. Navíc vedení střediska zastupoval člen jeho výboru Zdeněk Blábolil, který také s pořadatelem odpovědně jednal.
Samotné závody jsou pouze a jenom v kompetenci pořadatele, za kterým také jde veškerý případný zisk ze závodu (startovné, eventuálně vstupné, sponzoři, atd.) Středisko je tu pak dobré akorát k tomu, aby kdyžtak doplatilo pořadateli startovné, přijede-li málo jezdců (limit je vždy předem odsouhlasen s pořadatelem).
Navíc v Horním Újezdu jsem byl pracovně, zdroj obživy je pro mě a pro mou rodinu zásadní. Většina lidí zřejmě neví, že funkce vedoucího střediska SMS je neplacená. Neplacená znamená, že je zadarmo! Tedy kdo chce, může si to zkusit, strávit tím průměrně dvě hodiny denně a to všechno bez nároku na jakýkoli honorář. Můžete kdyžtak kvůli tomu nechat i své práce a jezdit třeba každý den kontrolovat před závodem pořadatele, aby bylo vše v pořádku. Do měsíce nemáte ani na nájem ani na chleba. Když jsem dostal v zimě nabídku vést středisko, doufal jsem, že budu spolupracovat se spolehlivými pořadateli a rozumnými jezdci. Bohužel jsem se přesvědčil, že tomu tak v některých případech zdaleka není...
Situace, která v Jiníně vznikla, mě opravdu hodně mrzí. Budu se nyní snažit svolat co nejdříve mimořádnou schůzi střediska SMS JČ a poté zveřejnit nějaké prohlášení.
A ještě jedna věc na závěr: V případě jinínského puče totiž vůbec nešlo o jihočeské středisko, ale o úplně jiné věci, které bych zde nerad rozebíral. JČ KP měl pouze smůlu, že se to odehrálo v rámci jeho seriálu...
Evžen Zadražil, 2015-05-17, 21:08:28