z vyhlášení JČ KP 2024:

2024-11-12_21h22_53.jpg

Blížící se akce + možnosti tréninku:

Anketa:

Na jakou trať jihočeského KP se letos nejvíc těšíte?

Kluky - 35.9%
Pacov - 15.5%
Netolice - 22.5%
Votice - 2.8%
Jinín - 9.2%
Nihošovice - 9.9%
Horažďovice - 3.5%
nevím - 0.7%

Celkový počet hlasů: 142

Články

Tisková zpráva z MMČR v Pacově

(dokončení z titulní strany)
 
Ženy
Podle nového časového harmonogramu jako první vyjely na trať Ženy. Už v kvalifikaci ukázaly chuť bojovat. Dlouhokralovala Lucie Simonová, ale v posledním kole jí překonala Jana Antošová, která za zády ještě měla Barboru Laňkovou. A právě Bára nakonec obě holky přeskočila a šla na žebřík jako první.
Start se nejlépe povedl Tereze Hromkové. Měla nejrychlejší reakci a dokázala si i pohlídat vnitřní stopu v první zatáčce. Za ní se protáhla Laňková a ihned zkusila atak na první místo. Ten jí vyšel, ale ve čtvrté zatáčce vyjela z ideální stopy a vedení ztratila. Nicméně pacovská trať jí seděla a tak si vedení opět převzala. Její nejobávanější konkurentky Simonová a Antošová jí byly v patách, na druhém a pátém místě. Ve čtvrtém kole se holky sjely a pořadí se promíchalo – Simonová ve vedení, Laňková na druhém místě, třetí jela Antošová. Celý závod byly vzájemně na dostřel, ale ostatním se vzdálily na kilometry. Bylo to tedy jen mezi nimi. Simonová nenechala nikoho na pochybách a díky svým zkušenostem si dojela pro vítězstvíLaňková bojovala, co jí síly stačily, ale na Antošovouneměla a nakonec jí podlehla.
Druhá jízda zpočátku vypadala jako samostatný závod HT Group Racing Teamu - první vyrazily všechny tři týmové kolegyně v čele s Kristýnou Vítkovou, následovala Simonová a za ní Hromková. Po prvním kole nasadila Simonová tempo a soupeřek se zbavila. Mladá a talentovaná Vítková se Simonovou nedokázala držet krok a ztrácela drahocenné sekundy, které naopak získávala Laňková, která po horším startu zachraňovala, co mohla. Z pátého místa se vyšplhala až na druhé a takto také dojela. Nezměnila to ani Antošová, která si druhou jízdu protrpěla, když dostalazásah kamenem do vykloubeného palce a dojela s bolestmi na třetím místě.
Že jsou holky drsňačky, předvedla už Jana Antošová v Kramolíně, kde také jela s vykloubeným palcem. V Pacově jí ale překonala Nikola Hošková. Nikola měla zlomenou kůstku v nártu, po depu chodila o berlích, ale jakmile sedla na motorku, zajela obě jízdy v top ten!
 
Veterán
Ráno v kvalifikaci naznačil Jindra Hrabica, že by mohl potrápit suveréna Martina Žeravu. Měl o něco rychlejší čas, ale jen do té doby, než to Martin zjistil. Vydal se potom na trať a svojí pozici lídra si vzal zpět. Martin Žerava přitom v kvalifikaci moc nejezdil – čekala ho kromě Veteránů i třída MX1 a to znamenalo porci čtyřech rozjížděk.
 Veteránů bylo přesně 42 a to znamená, že dva se nekvalifikovali. Podle očekávání to po startu jako první do zatáčky složil Žerava s Jindrou Hrabicou v zádech. Tihle dva jedou jinou ligu a tak byly oba závody jako přes kopírák: první Žerava, druhý Hrabica. Bojovalo se až o místo třetí, i když jen pár zatáček po startu, kdy se o třetí místo přihlásilLadislav Mikas a do konce ho nikomu nepřepustil. Stejně dopadl i druhý závod. Diváky však bavila první jízda Petra Dokoupila, který se zdržel pádem na startu a pak předjížděl jednoho soupeře za druhým, až na celkové šesté místo.


MX2
V „malejch“ byl v Pacově nátřesk. Do kvalifikace nastoupilo 51 borců, kvalifikovat se mohlo pouze 40. První šel na start Bence Szvoboda, který v kvalifikaci vypadal, že to bude jeho den. MX2, to jsou mladý kluci a do soubojů jdou hlava nehlava, takže už na startovní rovince šel k zemi Michal Bárta, za první zatáčkou udělal rozruch Gabor Firtosuari s Bencem Szvobodou a Honzou Vondráškem. Naštěstí se ale nikomu nic nestalo, všichni pokračovali dál a jako poslední odjížděl od startu Bence Szvoboda. Situace mezitím využil Sulivan Jaulin a s povděkem převzal vedení. Prvních deset minut se za ním vozil vláček ve složení Krč, Špičák a Šimko. Bylo jasné, že Šimko, lídr šampionátu, nebude chtít zůstat na čtvrté pozici. Začal se Špičákem a bez většího odporu ho předjel, to samé za chvíli provedl i s Krčem. Jakmile Jaulin dostal zprávy o Šimkově postupu vpřed, začal tahat a ujel, nejdřív na rozdíl několika vteřin a v cíli dokonce až na pět. To ale proto, že mezitím Šimko stihl lehce upadnout, naštěstí pro něj byl Martin Krč už daleko a tak neztratil ani pozici. Szvoboda byl miláček diváků, když za svých třicet minut jízdy stihl provést 35 předjížděcích manévrů a dojel na pátém místě, těsně za čtvrtým Richardem Šikyňou.
Druhá jízda měla opět velmi divoký start, ve čtvrté zatáčce se zasekl smolař dne Honza Vondrášek a sebou vzal minimálně čtyři další jezdce. To ale bylo v té chvíli úplně jedno Martinu Krčovi, který se odpíchl jako první. Krč měl ovšem před sebou nelehký úkol: ubránit se smečce Šimko, Jaulin, Szvoboda. Krč tedy nastavil přímo vražedné tempo, chtěl pronásledovatelům trochu ucuknout, ale jeho snažení ho stálo ztuhnutí předloktí a musel zpomalit. „Ze začátku jsem nasadil hodně ostré tempo, ale pak jsem musel zvolnit“ řekl po závodě Krč. Během dvou kol se tedy Krč propadl na čtvrté místo a vypadalo to, že mu vedoucí trio beznadějně ujede. První to valil Šimko, který si pečlivě vybíral závodní stopu, aby druhému Jaulinovi ucukl. To se mu podařilo a v polovině závodu měl již drobný náskok, ten ale vzápětí ztratil, když zachyboval v horní pasáži tratě, a oba jezdci BUKSA/ADOS KTM týmu se přes něj dostali. Závod vygradoval dvě kola před cílem. Šimko je bojovník a chtěl svojí pozici zpět, jel famózně a ve sjezdu předjeldruhého Szvobodu. Když se dva perou, třetí se obvykle směje, a tím třetím byl v Pacově znovu oživlý Krč, nalepený na Szvobodově blatníku. V posledním kole drama vrcholilo, mezi jezdce by se nevešla ani čepel nože - takové byly rozestupy. Nicméně borci už jeli tak na hraně, že nikdo z nich neměl rychlost na předjetí, a na atak nezbýval prostor. Dojeli tedy v pořadí Jaulin, Šimko, Szvoboda, Krč. Červená tabulka lídra seriálu zůstává i pro nadcházející Jinín v rukou Tomáše Šimka.
 
MX1
Závod, na který všichni čekali, se schyloval ke svému startu. Florent Richier si vybral startovní drážku jako první, když v kvalifikaci společně Frantou Smolou přepnul na druhou kosmickou a oba ujeli zbytku skoro o vteřinu. Richier jede slabší třipade a tak v Pacově nemá nejsilnější starty. Skvělým startérem je ovšem František Smola, a to také potvrdil. Udělal holeshot, jenže z vnějšku ho velkým obloukem obložil Jára Romančík. Smola je však velmi tvrdým soupeřem a nikomu nedaruje ani metr. To okusil Romančík na vlastní kůži ve sjezdu před cílem prvního kola, když ho Smola vyvezl až na vrchol tobogánu a Romančíkovi nezbylo nic jiného, než zapíchnout svůj motocykl do bannerů ve stráni. Tím si Smola zjednal respekt a dlouho jej nikdo neatakoval. Druhý Richier vezl za zády Marka Sukupa aMartin Michek, který neměl ideální start, jel kolem šestého místa. Michkovi poměrně dlouho trvalo, než se dostal přes Martina Žeravu. Povedlo se mu to ve čtvrtém kole a už se hnal za Sukupem. Tak se zformovala vedoucí čtyřka. První Smola měl drobný náskok, ale zbytek pronásledovatelů jel téměř kolo na kolo. Jako první si na Smolu vyšlápl Richier, ale při manévru špatně došlápl a musel zpomalit. Na to čekali jak třetí Sukup, tak čtvrtý Michek. Oba šli ihned dopředu a tahali za plyn, co to šlo, aby Smolu dohnali. Souboj začal nabírat na obrátkách dvě kola před cílem. To už byli všichni tři na sobě nalepení jak mokrý plavky a otázkou bylo, kdo má nejlepší nervy. Nejdřív to zkusil Sukup na Smolu, ale ten útok odrazil. Pak všichni tři jeli závod dragsterů vedle sebe kolem depa a za nejdelší lavicí vyvezl Michek - Sukupa na vnějšek zatáčky a dostal se na druhé místo. Sukup je ale bojovník a ihned Michkovi předjetí vrátil, stejně jako v Kramolíně. Michek si navíc při manévru brnknul o Sukupovo zadní kolo a lehce upadl. Už to tedy bylo jen mezi Smolou a Sukupem. Smola na boji za sebou vydělal cenné metry a poslední kolo to vypadalo, že má vítězství v kapse. Jenže pak se dostavilo něco, co nikdo nečekal - nehorázná smůla, která připravila Smolu o první místo, když si při předjíždění jezdce o kolo zpět zašlápl stroj a z prvního byl rázem třetí. Cílem tedy projel jako první Sukup, druhý byl Michek a Smola třetí. Mráz běhal po zádech při pohledu na jízdu Petra BartošeZávod věnovalzesnulému Luboši Strejčkovi a jako poctu chtěl dosáhnout co nejlepšího výsledku. Bojoval jako za mlada a v cíli dojel na senzačním čtvrtém místě.
Vyhrocená atmosféra z první jízdy vyústila v divoký začátek jízdy druhé. Franta Smola měl opět nejrychlejší start, ale před prvním skokem vyjel z koleje na vnějšek zatáčky, kde se potkal s týmovým kolegou Rudolfem Weschtou. Oba měli nepěkně vypadající pád a bohužel Smola při něm utrpěl zlomeninu předloktí. Ideální šanci převzít vedení měl Marek Sukup, pronásledovaný Járou Romančíkem. Sukup měl skvělé podmínky – volnou cestu, drobný náskok před Romančíkem, Michka pozdrženého ve strkanici a Florenta Richiera mimo hru, když v prvním kole odstoupil z důvodu poraněného kolene. Sukup toho také první třetinu závodu využil, ale Romančíka ne a ne setřást. Sukupa ale v polovině závodu chytla křeč do nohy a musel zpomalit, čehož Romančík využil a ujal se vedení. Michek se mezitím propracoval za druhého Sukupa, který na něj v tu chvíli působil jako červená vlajka na býka. Michek Sukupa za pár kol předjel, takže předjet pak Romančíka, to už byla prostě povinnost. Za pár kol to také udělal a jízdu před Romančíkem a Sukupem vyhrál. Celkovým vítězem se stal Martin Michek, druhý byl Marek Sukup a třetí místo zaslouženě patřilo Petru Bartošovi, který ještě jednou velmi emotivně za všechno Luboši Strejčkovi tam nahoru poděkoval.
 
Adrenalinem zaplněný Pacov je za námi. Velmi těžko se takovéto závody překonávají, ale možná se to povede již příští závod v Jiníně u Strakonic, který bude probíhat ve dvou dnech 5.-6.7. a uvidíme při něm jak juniory, tak seniory a freestyle.
 
Výsledky:
 
MX1
1. jízda
1. Sukup Marek (Kawasaki) KRTZ
2. Michek Martin (KTM) Buksa / Ados KTM Team
3. Smola František (Suzuki) BV Racing
4. Bartoš Petr (KTM) ORION-RS Petrol Team
5. Rudolf Weschta (Suzuki) BV racing
 
2. jízda
1. Michek Martin (KTM) Buksa / Ados KTM Team
2. Romančík Jaromír (Suzuki) TEAM MAX 2
3. Sukup Marek (Kawasaki) KRTZ
4. Bartoš Petr (KTM) ORION-RS Petrol Team
5. Michalec Petr (Honda) Spencer life MEDIA team
 
Celkově
1. Michek Martin 47b.
2. Sukup Marek 43b.
3. Bartoš Petr 38b.
4. Romančík Jaromír 34b.
5. Michalec Petr 29b.
 
MX2
1. jízda
1. Jaulin Sulivan (KTM) Buksa/Ados KTM Team
2. Šimko Tomáš (Honda) KRTZ
3. Krč Martin (KTM) SZA Racing team
4. Šikyňa Richard (KTM) TEAM MAX2
5. Szvoboda Bence (KTM) Buksa/Ados KTM Team

2. jízda
1. Jaulin Sulivan (KTM) Buksa/Ados KTM Team
2. Šimko Tomáš (Honda) KRTZ
3. Szvoboda Bence (KTM) Buksa/Ados KTM Team
4. Krč Martin (KTM) SZA Racing team
5. Firtosuari Gabor (KTM)
 
Celkově
1. Jaulin Sulivan 50b.
2. Šimko Tomáš 44b.
3. Krč Martin 38b.
4. Szvoboda Bence 36b.
5. Šikyňa Richard 33b.
 
Ženy
1. jízda
1. Simonová Lucie (KTM) HT Group racing team
2. Antošová Jana (KTM) Buksa/Ados KTM Team
3. Laňková Barbora (Suzuki) Action racing team
4. Vítková Kristýna (KTM) HT Group racing team
5. Hallová Tereza (Kawasaki) Buksa/Ados KTM Team
 
2. jízda
1. Simonová Lucie (KTM) HT Group racing team
2. Laňková Barbora (Suzuki) Action racing team
3. Antošová Jana (KTM) Buksa/Ados KTM Team
4. Hallová Tereza (Kawasaki) Buksa/Ados KTM Team
5. Hromková Tereza (KTM) HT Group Racing team
 
Celkově
1. Simonová Lucie 50b.
2. Laňková Barbora 42b.
3. Antošová Jana 42b.
4. Hallová Tereza 34b.
5. Hromková Tereza 31b.
 
Veterán
1. jízda
1. Žerava Martin (Suzuki) LUKA MOTOCROSS TEAM
2. Hrabica Jindřich (Suzuki) HT GROUP RACING TEAM s.r.o.
3. Mikas Ladislav (Honda) SMS Jižní Čechy
4. Skalka Roman (Suzuki) TEAM MAX 2
5. Kormunda Petr (Suzuki)
 
2. jízda
1. Žerava Martin (Suzuki) LUKA MOTOCROSS TEAM
2. Hrabica Jindřich (Suzuki) HT GROUP RACING TEAM s.r.o.
3. Mikas Ladislav (Honda) SMS Jižní Čechy
4. Skalka Roman (Suzuki) TEAM MAX 2
5. Straka Adolf (Yamaha) Motosport Chýnov
 
Celkově
1. Žerava Martin 50b.
2. Hrabica Jindřich 44b.
3. Mikas Ladislav 40b.
4. Skalka Roman 36b.
5. Kormunda Petr 31b.
 
Kompletní výsledky naleznete na webu czechmx.cz
 
Autor: Petr Záruba
Foto: Radek Lavička/Petr Záruba

Týmové fanynky - Denča

502230573056_n.web.jpg

 

 
 
 
 
2012 Copyright MOTOSPORT