plakát JČ KP Pacov:

437737866_1026148222622338_2549791334354094074_n.jpg

Anketa:

Na jakou trať jihočeského KP se letos nejvíc těšíte?

Kluky - 35.9%
Pacov - 15.5%
Netolice - 22.5%
Votice - 2.8%
Jinín - 9.2%
Nihošovice - 9.9%
Horažďovice - 3.5%
nevím - 0.7%

Celkový počet hlasů: 142

Články

report Miroslava Šimka z MMČR Junior v Pacově

(dokončení z titulní srany)

V nejmenší kubatuře do 50 ccm si luxusní náskok 46 bodů na druhého přivezl Vítězslav Marek (CERMEN Racing Team), který celou sezónu dominoval závodnímu poli a nejinak tomu bylo i tentokrát. Obě rozjížďky s přehledem vyhrál a na závěr své kariéry v nováčkovské třídě se dočkal mistrovského titulu. „Letos mi moc nešly starty a na prvním závodě v Mohelnici jsem měl i pád a nezačal tak sezónu moc dobře, ale pak jsem to nějak dohnal, nejvíc se mi líbilo v Jiníně a v Krásné Lípě a nakonec se mi podařilo seriál vyhrát. Příští rok přestupuji na 65ccm“ nechal se po závodě slyšet Víťa Marek. Také pořadí na dalších místech kopírovalo pořadí v MMČR, když Václav Janout si poradil s Martinem Červenkou (všichni KTM). Mezi nejmladšími účastníky tedy lze hovořit o zasloužených medailích.

Ve třídě 65 ccm se Rumun Marius Achim Popovici (Motorsport Chýnov v AČR) málem sám připravil o titul, když v obou jízdách vlastními chybami upadl z vedoucí pozice a musel dohánět. Ve 2. rozjížďce až z beznadějně posledního místa dotahoval potřebné pořadí, aby se nakonec stal mistrem o 6 bodů před maďarským Lászlem Márkem Técsim. Po závodě se vítězný „Supermario“ vyjádřil: „Sezónu jsem začal perfektně, pak jsem si ale v létě při tréninku zlomil prst. Sice jsem žádný závod nevynechal, ale než jsem se dostal zpět do tempa, předchozí výraznější náskok byl pryč. Dnes jsem závod vlastní vinou zdramatizoval, ale povedlo se mi to dotáhnout a získat můj první český titul.“ Z našich si před závodem nejlépe stál bronzový Adam Máj, ale když se v Pacově objevil se zlomeným palcem pravé ruky, bylo jasné, že jej čeká trápení a obrana 10 bodů náskoku před čtvrtým Maďarem Bence Pergelem (všichni KTM). Ten bohužel udolal Adama právě o ten 1 potřebný bod, když mu k tomu pomohlo i zázračné vítězství v 2. jízdě před krajanem Técsim.

Třída 80 ccm opět nabídla pěknou podívanou, ve které hrál hlavní roli maďarský talent Adam Zsolt Kovacs (KTM). Vyhrál obě jízdy a stvrdil tím přesvědčivé prvenství v šampionátu před krajanem Kristofem Jakobem (Husqvarna). Za nimi bral republikovou bronzovou medaili Tomáš Pala, kterému se na jihu Čech povedla pouze 1. jízda, kdy byl druhý. Na celkové stupně vítězů finálového závodu ale musel pustit další domácí piloty Radka Větrovského a Radima Krause (všichni KTM).        

Přestup do kubatury 125 ccm 2-takt výtečně zvládl Petr Polák a s předstihem se stal mistrem republiky. V Pacově se ale pilot MRG BO-OIL Racing Teamu musel sklonit před energií rakouské hvězdy roku Reného Hofera. Ten popsal svůj výkon: „Bylo to dnes poměrně složité na předjíždění, protože se vyjela jedna kolej. Naštěstí se mi povedly oba starty, po kterých jsem si udělal drobný náskok. Jel jsem si pak vždy svoje tempo a udržel jsem vedení až do cíle.“ Za silnou vedoucí dvojicí proběhl souboj o seriálové stříbro. Původně druhý Jiří Matějec v něm byl poražen a jeho místo až v poslední rozjížďce roku přebral Pavel Dvořáček (všichni KTM).

V nejsilnější třídě MX2 junior chyběl zraněný polský Gabriel Chetnicki, který tak utrpěl pokles na konečné třetí místo. Seriálové vedení potvrdil jasným vítězstvím Jakub Terešák (oba KTM) reprezentující severočeský Motosport klub Málkov v AČR. Znovu ukázal výbornou formu posledních týdnů a nakonec stříbrného Dušana Drdaje (Yamaha) nepustil k vážnějšímu souboji o titul. „Začátek sezóny byl dobrý, pak ale přišly problémy s kolenem a například závod v Jiníně pro mě vyšel bodově téměř naprázdno, ale výpadky měli v sezóně i moji soupeři, čímž mi cestu za letošním titulem usnadnili. Konec sezóny jsem měl výbornou formu, ale v zimě mě čeká operace, půjdu na plastiku kolen, takže zimní přípravu víceméně budu muset vynechat,“ řekl po závodě Kuba Terešák. Oba naše elitní juniory v Pacově slušně prohnal slovenský mladík Šimon Jošt (Kawasaki), kterému vyrovnané výkony přinesly denní 2. pozici.

Poslední závod juniorské sezóny shrnul Evžen Zadražil, tiskový mluvčí pořádajícího AMK Pacov v AČR: „Potěšilo nás, že navzdory pozdnímu termínu a chladnému počasí přijelo poměrně dost jezdců. Výkony měly kvalitu, zavládly emoce, padly i protesty, ale to vše se dá od rozhodujícího závodu očekávat. Celkově byl závěr šampionátu určitě vydařený a důstojný. Všem novým mistrům blahopřejeme!“   

Podrobné informace z tuzemského mladého motokrosu můžete již tradičně najít na www.juniormx.cz.

 

MMČR v motokrosu juniorů, Pacov, 8.10.2016:

50 ccm – Celkově: 1. Vítězslav Marek – 50 b, 2. Václav Janout – 44 b, 3. Martin Červenka – 40 b. Konečné pořadí MMČR: 1. Marek – 343 b, 2. Janout – 291 b, 3. Červenka – 272 b, 4. Jan Švandrlík – 240 b, 5. Marek Novák – 195 b, 6. Miroslav Kučera – 179 b.

65 ccm – Celkově: 1. László Márk Técsi – 47 b, 2. Bence Pergel – 45 b, 3. Noel Zanócz (všichni HUN) – 42 b. Konečné pořadí MMČR: 1. Marius Achim Popovici (ROM) – 305 b, 2. Técsi – 299 b, 3. Pergel – 271 b, 4. Adam Máj – 270 b, 5. Matěj Skořepa – 172 b, 6. Jan Janout – 170 b.

80 ccm – Celkově: Adam Zsolt Kovacs (HUN) – 50 b, 2. Radek Větrovský – 38 b, 3. Radim Kraus – 37 b. Konečné pořadí MMČR: 1. Kovacs – 316 b, 2. Kristof Jakob (HUN) – 256 b, 3. Tomáš Pala – 241 b, 4. Martin Venhoda – 211 b, 5. Kraus – 209 b, 6. Petr Rathouský – 194 b.

125 ccm – Celkově:  1. Rene Hofer (AUT) – 50 b, 2. Petr Polák – 42 b, 3. Pavel Dvořáček – 42 b. Konečné pořadí MMČR: 1. Polák – 320 b, 2. Dvořáček – 246 b, 3. Jiří Matějec – 245 b, 4. Hofer – 194 b, 5. Jozef Poslúch (SVK) – 190 b, 6. Marek Nešpor – 183 b.

MX2 – Celkově: Jakub Terešák – 50 b, 2. Šimon Jošt (SVK) – 42 b, 3. Dušan Drdaj – 38 b. Konečné pořadí MMČR: 1. Terešák – 273 b, 2. Drdaj – 237 b, 3. Gabriel Chetnicki (POL) – 207 b, 4. Jiří Vozáb – 186 b, 5. Martin Vondrášek – 173 b, 6. Dominik Hůla – 149 b.

 

Text: Miroslav Šimek, 2016-10-11

Týmové fanynky - Radka

img_20240415_215449.jpg

 

 
 
 
 
2012 Copyright MOTOSPORT