z vyhlášení JČ KP 2024:

2024-11-12_21h22_53.jpg

Blížící se akce + možnosti tréninku:

Anketa:

Na jakou trať jihočeského KP se letos nejvíc těšíte?

Kluky - 35.9%
Pacov - 15.5%
Netolice - 22.5%
Votice - 2.8%
Jinín - 9.2%
Nihošovice - 9.9%
Horažďovice - 3.5%
nevím - 0.7%

Celkový počet hlasů: 142

Články

Tisková zpráva z nedělního MMČR v Pacově

(dokončení z titulní strany) 

Ženy: Simonová nepochybila

Nikoho nenechala na pochybách Steffi Laier (Buksa/Ados KTM Team), která se pravidelně účastní i závodů mistrovství světa. Laier opět dominovala v obou rozjížďkách a bylo jí jedno, jestli prší, nebo je sucho. Svým konkurentkám se opět vzdálila: „Pacovskou trať znám, ale nebylo to dnes úplně jednoduché. Musela jsem soupeřkám trochu poodjet a pak si náskok kontrolovat,“ dodává na pódiu Laier.

Za ní se ale mezi českými rivalkami strhl boj. Lucie Simonová (Inter Cars MoToman Team) neměla zatím v sezóně příliš štěstí a vždy odjížděla s „bramborovou“ medailí. V Pacově tomu chtěla předejít a tak zapracovala na startech. Oba jí vyšly velmi dobře a v první jízdě odstartovala druhá za Laier. Za ní se držela Jana Antošová (Orion Racing Team), ale ta po chvíli podlehla Kristýně Vítkové (Yamaha Čepelák Racing Team) a následně i Barboře Laňkové (Action Racing Team). Antošová nakonec jízdu nedokončila, když několik kol před cílem ve sjezdu upadla a zlomila si klíční kost. Simonová dojela druhá za Laier a pódium doplnila Laňková. Druhá jízda byla jako přes kopírák. Jen s tím rozdílem, že závod Žen zkropil déšť. Druhá chvíli jezdila Laňková, ale Simonová jí druhou příčku nenechala a celkově byla dvakrát na druhém místě. Šampionát vede Laier bez ztráty bodu, druhá je Laňková a o pět bodů za ní Simonová.

 

Veteráni: Kadleček přilévá pod kotlem

Král této třídy – Martin Žerava (Team MAX2) si závody na takto rozbitých tratích doslova užívá. Jeho charakteristický styl ve stupačkách a jeho „poskakování“ přes díry baví snad každého diváka. Žerava si opět doskočil pro dvě prvenství, ale to druhé chvíli neměl jisté. Vítěz kvalifikace Michal Kadleček (KRTZ) ve druhé jízdě urval holeshot a za ním se vyvezl Michal Buchta (Inter Cars MoToman Team). Žerava byl třetí. Kadleček věděl, že ze sebe musí vydat to nejlepší a to také dělal. Žeravu v každé zatáčce zavíral a ten se před něj několik kol nemohl dostat. Až u depa mechaniků vytočil Žerava svoji Suzuki do plna a Kadlečkovi „ukradl“ stopu. V obou rozjížďkách byl první Žerava a druhý Kadleček.

V  první jízdě o třetí místo bojoval Roman Martyščák (Region Racing CZ), který se nejlépe vymotal z hromadného pádu na startu. Než se soupeři vzpamatovali, měl krásný náskok, který před Rakušanem Georgem Hammerlem (Motosport Chýnov) udržel až do cíle.

V jízdě druhé to chvíli vypadalo, že by mohl být třetí Buchta. Ten se však propadal a na jeho třetí pozici se natlačil Ivan Černý (Orion Racing Team). Měl ovšem těsně za zády Hammerla.

Seriál vede Žerava před Kadlečkem a na třetí místo poskočil Ivan Černý.

 

MX2: Szvoboda zachraňoval situaci

Po závodě v Lokti, kde účast jezdců MX2 byla velmi nízká, se v Pacově sešlo 61 závodníků. Naštěstí propustnost Pacovské trati je velká a kvalifikace nemusely být rozděleny. Bojovalo se už od rána, jelikož pouze 40 nejrychlejších mohlo startovat v odpoledních jízdách.

Nejočekávanější souboj byl mezi jezdci Buksa/Ados KTM Teamu Bence Szvobodu a Sulivanem Jaulinem. Tito dva piloti také do první jízdy odstartovali nejlépe a hned od začátku nastavili velmi vysoké tempo. Na obou byla vidět chuť po vítězství a tak Szvobodův agresivní styl a Jaulinova jezdecká uvolněnost musely potěšit každého. Nicméně oba jeli na doraz a jeden druhého nebyl schopen dojet. Proto ve stejném pořadí projeli i cílem. Za nimi se však míchaly karty. Skvěle odhrábl Richard Šikyňa (JD191 KTM Team), ale po pár kolech udělal drobnou chybu a propadl se. Tím uvolnil místo pro Jakuba Terešáka (Motosport Klub Málkov). Ten všechny překvapil, když si suverénně držel třetí pozici. Terešáka stíhal Jonáš Nedvěd (Orion Racing Team), ale když zjistil, že má za sebou Martina Krče (SZA Stav Racing Team) volil defenzivní stopu a velmi chytře útoky Krče odrážel. Krč se přes něj dostal a začal tlačit na třetího Terešáka. Bohužel mu ale na výjezdu ze zatáčky zhasla motorka a než ji nastartoval, byl v hloubi pole a tím i ze hry o pódium. Pódium si nakonec senzační jízdou vydobyl Terešák.

Start do druhé jízdy byl katastrofální pro Szvobodu. Několik jezdců odstartovalo dřív a narazilo do žebříku, ten se zasekl a Szvoboda než situaci vyřešil, byl v první zatáčce úplně poslední. Pro Szvobodu to znamenalo katastrofu, ale pro diváky velký zážitek. Po prvním kole už dokázal být 11. a šel polem dál. Mezitím vepředu chvíli vedl Jaulin, ale o vedení ho připravil Krč. Ten si vytvořil drobný náskok a po nezdaru z první jízdy chtěl zvítězit. V polovině závodu už byl Szvoboda čtvrtý a na tomto místě také dojel. Jaulin chtěl maximalizovat body do šampionátu a prvního Krče předjel. Jenže nepřízeň počasí nehrála Jaulinovi do karet a po pár kolech se Krč opět krásným předjížděcím manévrem vrátil zpět do vedení. Cílem projel první Krč před Jaulinem a Šikyňou.

Ve druhé jízdě jsem se necítil nejlépe. Ze začátku jsem nemohl jet rychle a pak jsem cítil, že bych na Martina mohl mít. Tak jsem ho předjel, ale ke konci jízdy jsem opět nemohl. Za celkové vítězství jsem rád a stáhnul jsem pár bodů z Benceho náskoku v šampionátu,“ říká Jaulin na pódiu.

Seriál vede Szvoboda o sedm bodů před Jaulinem a o 26 před Krčem.

 

MX1: Bartoš přepisuje dějiny

Petr Bartoš (Orion Racing Team) je motokrosový pojem. Každý motokrosař ho zná, a jakmile jede vepředu, jeho styl strhává davy a to Bartoše žene dopředu. Dá se říci, že čím je trať těžší, tím je Bartoš rychlejší. Přesně to již několik let v Pacově platí. Platilo to i v první jízdě, když Bartoš suverénně získal holeshot a vedl startovní pole před Martinem Michkem (Buksa/Ados KTM Team) a Markem Sukupem (HT Group Racing Team). Bartoš však stihl na prostřední pacovské lavici vyrobit chybu, když si vyřadil, a tím přišel o vedení. Michek šel do čela a ujížděl. Bartoš třetímu Sukupovi poodjel a držel si od něj náskok. V jízdě se dopředu probíjel Filip Neugebauer (Osička MX Team) a Jaromír Romančík (JD191 KTM Team) se naopak trochu trápil a propadal se. Drama nastalo tři kola před cílem. Začalo trochu poprchávat, a když si Michek sundával slídu, potkal jezdce o kolo zpět. Udělal chybu a podklouzlo mu přední kolo. Než se zvedl, byl Bartoš první a Michek si k tomu musel sundat brýle. Bylo jasné, že bez brýlí není schopný Bartoše předjet, a tak po hodně dlouhé době Bartoš vyhrál rozjížďku. Jeho projetí cílem bylo velmi emotivní a obrovský potlesk i uznání od soupeřů si na pódiu zasloužil. „Chci poděkovat mému týmu, který toho pro mě tolik dělá, a já jim to mohu oplatit pouze tím, že tady budu stát,“ říkal Bartoš na pódiu. Druhý skončil Michek a třetí Sukup.

Druhou jízdu nejlépe vyrazil Neugebauer a všichni se těšili na jeho souboj s Michkem, který jel okolo pátého místa. Michek se prokousal rychle vpřed a Neugebauera také bez problémů předjel. Za ním se protáhl Romančík a pověsil se za Michka. Neugebauerovi znesnadňoval práci Bartoš, který na něj zle dorážel a chtěl jeho třetí místo. První dva – Michek s Romančík ujeli a oba jeli ve stejném tempu. Tudíž se nedokázali sjet a čekalo se pouze na chybu. Ta nepřišla a tak cílem projel první Michek a druhý Romančík. Třetí místo si nakonec pojistil Naugebauer, protože Bartoš jel na celkové pódium a nešel do velkého rizika. Dokonce ho na páté místo odsunul Tomáš Šimko (GT2 motorsport), ale ten měl po pár kolech ošklivý pád ve sjezdu. Naštěstí se obešel bez zranění a Šimko dojel pátý. Michek se stal celkovým vítězem a navýšil svůj náskok v seriálu na 23 bodů před Romančíkem. Bartoš se posunul na místo třetí.

Rozjížďku znepříjemnil pád Rudolfa Weschty (Team MAX2) a Františka Smoly (BV Racing). Weschta ve sjezdu „proti startu“ chyboval a Smola, který jel za ním, přes něj upadl. Po těžkém pádu se jezdci chvíli vzpamatovávali a jejich doprovody bohužel strhly potyčku, která vedla k naprosto nesportovnímu chování a znemožnění práce záchranářů. Václav Severa, předseda JURY k incidentu uvedl: „Oba zainteresovaní jezdci byli na JURY vyslechnuti a byly jim zadrženy licence. JURY není kompetentní k vynesení rozhodnutí, proto byly veškeré potřebné dokumenty předány výkonnému výboru svazu motokrosu, který bude případ řešit. Případně ho předá disciplinární komisi AČR.“

 

Máme za sebou jeden z nejnapínavějších závodů sezóny, ale bohužel počasí zatím seriálu Buksa/Ados motokros 2017 MM ČR moc nepřeje. Další dílek celkem osmi dílného seriálu se pojede v Opatově 2. července.

 

MX1

 

 

Celkově:

 

 

1.

Michek Martin

(2-1, Buksa / Ados KTM Team, KTM)

2.

Bartoš Petr

(1-4, Orion Racing Team)

3.

Romančík Jaromír

(5-2, JD191 KTM Racing Team, KTM)

4.

Neugebauer Filip

(4-3, Osička MX Team, Kawasaki)

5.

Sukup Marek

(3-8, HT Group Racing Team, Kawasaki)

 

 

 

Průběžně:

 

1.

Michek Martin

142b.

2.

Romančík Jaromír

119b.

3.

Bartoš Petr

106b.

4.

Sukup Marek

101b.

5.

Šimko Tomáš

91b.

 

 

 

MX2

 

 

Celkově:

 

 

1.

Jaulin Sulivan

(2-2, Buksa / Ados KTM Team, KTM)

2.

Szvoboda Bence

(1-4, Buksa / Ados KTM Team, KTM)

3.

Krč Martin

(8-1, SZA Stav Racing Team, KTM)

4.

Šikyňa Richard

(4-3, JD191 KTM Racing Team, KTM)

5.

Terešák Jakub

(3-10, Motosport Málkov, KTM)

 

 

 

Průběžně:

 

1.

Szvoboda Bence

140b.

2.

Jaulin Sulivan

133b.

3.

Krč Martin

114b.

4.

Šikyňa Richard

102b.

5.

Liška Patrik

92b.

 

 

 

Ženy

 

 

Celkově:

 

 

1.

Laier Steffi

(1-1, Buksa / Ados KTM Team, KTM)

2.

Simonová Lucie

(2-2, Inter Cars MoToman Team, Yamaha)

3.

Laňková Barbora

(3-3, Action Racing Team, Suzuki)

4.

Vítková Kristýna

(4-4, Yamaha Čepelák Racing Team, Yamaha)

5.

Kapsamer Elena

(5-6, Motosport Chýnov, KTM)

 

 

 

Průběžně:

 

1.

Laier Steffi

150b.

2.

Laňková Barbora

124b.

3.

Simonová Lucie

119b.

4.

Vítková Kristýna

112b.

5.

Hromková Tereza

92b.

 

 

 

Veterán

 

 

Celkově:

 

 

1.

Žerava Martin

(1-1, Team MAX2, Suzuki)

2.

Kadleček Michal

(2-2, KRTZ, Husqvarna)

3.

Černý Ivan

(5-3, Orion Racing Team, KTM)

4.

Hammerl Georg

(4-4, Motosport Chýnov, Kawasaki)

5.

Doppler Daniel

(10-5, Motosport Chýnov, Kawasaki)

 

 

 

Průběžně:

 

1.

Žerava Martin

150b.

2.

Kadleček Michal

132b.

3.

Černý Ivan

102b.

4.

Buchta Michal

98b.

5.

Doppler Daniel

89b.

 

 

Autor: Petr Záruba

 

Odkaz na video rozhovory naleznete zde:

https://www.youtube.com/user/maxmann78/videos

Týmové fanynky - Denča

502230573056_n.web.jpg

 

 
 
 
 
2012 Copyright MOTOSPORT