top foto Strmý vrch Chýnov 2024 od Luďka Jánoše:

Anketa:

Na jakou trať jihočeského KP se letos nejvíc těšíte?

Kluky - 35.9%

Celkový počet hlasů: 142

Články

jezdci Motosportu Chýnov na závodě Fichtlmazec

Naši týmoví piloti se tradičně účastnili náročné čtyřiadvacetihodinovky fichtlů v Dolním Bousově s názvem "Fichtlmazec". Za náš tým napsal report člen tohoto týmu Karel Fučík:

"Čas plyne jako voda a my jsme se opět zúčastnili „nejtěžšího závodu fichtlů na světě“, který se uskutečnil ve dnech 18. - 19.9 2020 v Dolním Bousově. Letošní ročník ohrožovala již několikrát probíraná koronavirová krize, a proto se jel závod netradičně v září a bez diváků. Náš tým, startující pod názvem Motosport Chýnov, tvořilo seskupení pěti lidí - jezdci Ondřej Vachta, Karel Fučík, Ondřej Fučík a Bohuslav Špalle, výraznou oporou byl náš skvělý mechanik Jíří Vachta (na snímku).

Do Dolního Bousova jsme dorazili kolem osmé hodiny ranní. Našli jsme místo pro rozložení depa a po přípravě této základny, jsme museli vzít našeho „závoďáka“ na technickou přejímku, kde proběhla kontrola technického stavu stroje a ověření, zda se s ním můžeme zúčastnit závodu, v kategorii Originál. Při následné administrativní přejímce jsme si vyzvedli čipy, které nám měly načítat jednotlivá kola (1 kolo - 3,95 km), dosahovaný čas a ujetou vzdálenost během závodu.

Start byl naplánován na 15:30, bohužel náš tým ho ale nestihl, protože „závodní pionýr“ zradil hned při tréninku, a tak jsme mu museli dát náležitou péči, abychom mohli vyjet na trať co nejdříve. Oprava nás příliš nezdržela, a proto jsme se mohli rychle zapojit do honby za vítězstvím.

První polovinou závodu nás provázely lehké závady, jako byla například ucpaná tryska či pecka na svíčce. Únavu pocítil „fichtl“ někdy v noci mezi druhou a třetí hodinou ranní, a díky ní jsme museli provést větší údržbu, aby se dostal zpět do závodní kondice.

Ztrátu se nám dařilo stahovat už na začátku druhé poloviny závodu. Pionýr šlapal jako hodinky a výměny v depu probíhaly jen s minutovými zdrženími. Motor sice šlapal, jak měl, ale přesto do cíle „fichtl“ dojel v dezolátním stavu - měl utrženou zadní i přední brzdu, děravou nádrž, nalomená řídítka, píst a kroužky už byly také znatelně opotřebené, o spojce ani nemluvím - ale i tak to zvládl na výbornou!!

Vyhlášení výsledků nás velmi potěšilo, protože, oproti minulým ročníkům, jsme se umístili zatím nejlépe, z 59 týmů startujících v kategorii Originál jsme ukořistili 33. místo. Během závodu jsme najeli 521,4 km, spálili 25 litrů benzínu a sáhli si na dno svých sil. Pořadatelsky byl letošní závod skvěle připraven a nezbývá nic jiného, než se těšit na další ročník."

Dále reprezentoval naše týmové barvy Tomáš Novotný (na přiloženém snímku), který byl součástí týmu DK Racing, kteří obhájili v početné konkurenci loňské krásné třetí místo:

"Letošní 24hodinovku jsem jel v barvách Motosportu Chýnov se špičkovým týmem DK racing. Jako každý rok byla motorka špičkově připravena a jezdci také. Letos se k nám přidal jezdec Alex Hubička, motokrosový jezdec a majitel týmu Nasasu racing team. Ten pro nás byl také velkou posilou, hlavně co se týče váhy, letos byl náš cíl složit tým z co nejlehčích jezdců, což se nám podařilo a už od startu jsme bojovali v TOP3 v kategorii originál. Během závodu také přišly technické problémy, jako výměna celé spojky a také celý motor, který se měnil ve 4:00 hodiny ráno z důvodu zadření. Tento třicetiminutový servis nás bohužel posunul na 5. místo, na kterém jsme jezdili do 14:00 odpoledne. Pak jsem dostal od kluků nařízeno, že pojedu poslední hodinu a půl do cíle, protože prý jedu nejlépe a nejrychlejší kola, tak jsem to měl stáhnout na co nejlepší místo. Tak jsem jel na maximum a stahoval o sto šest a nakonec jsem vybojoval krásné 3. místo v elitní kategorii originál, z čehož jsem měl obrovskou radost, že jsem vlastně kluky dostal na bednu nejtěžšího závodu fichtlů a obhájili jsme loňské umístění! Ujeli jsme mimochodem 192 kol a 758,4 km. Tímto bych chtěl poděkovat celému týmu za výborný závod. A příští rok jedeme určitě bojovat znovu!"