Zajímalo mě, jak je to přesně s přejezdem doprovodných vozidel na Dakaru. A tak jsem se zeptal přímo do místa děje našich kamarádů - mechaniků Milana Makovce a Jardy Vojny:
"Závodníci mají vypsané kilometry na den tzn. ráno přesun na start do etapy z bivaku třeba 120km, potom jednotlivé závodní úseky, kde mají zajištěné tankování a někdy v případě větších týmů tam čeká i doprovod. Po odjetí měřených km je čeká přesun do bivaku, což je třeba dnes na konci 5. etapy 260 km. Tak dnes mají jezdci celkem odjeto nějakých 800km. Našich dnešních přejezdových kilometrů je 560, jedeme zpravidla po asfaltě, jen příjezd a odjezd z bivaku je v písku, ale to se jedná opravdu třeba o jeden max. dva km. To je třeba dost zásadní rozdíl oproti závodům v Africe, na tom starém Dakaru, kde i doprovod jezdil mnohem více v poušti. Jinak dnešní dokončenou 5. etapou vyrovnal náš jezdec Tomáš Kubiena svůj zatím nejlepší výkon na Dakaru, kde se za čtyři roky probojoval na 3-5-3 a loni znovu na 5. místo. Tak start do zítřejší 6. etapy je pro nás takový malý bonus a samozřejmě cíl je pro nás tou největší motivací, jak pro jezdce tak pro mechaniky. No upřímně, přeci jsem neodjel na svátky od rodiny, aby to skončilo jinak než dojetím do cíle. I když tady je potřeba mít ještě opravdu ještě trochu toho štěstí. Zítřejší přejezd máme cca 600km a jezdci v součtu zase kolem 800".
Vysvětlivky k mapce: To zelené je asistence, červené přerušované přesun jezdce z bivaku na start a z cíle do bivaku a plná červená je měřený úsek.
Evžen, 2021-01-08