Ivanka Roučková fotila na předposledním závodě Šumavského poháru v Kloukách u Písku. Celou fotogalerii najdete proklikem přes přiložené foto našeho týmového pilota Marka Krause, který si po dlouhé době opět odskočil od "mountajnbajků" zase zpátky do krosu, jímž byl odkojen. Letos už dorostl do věku veteránů a i tuto třídu v Kloukách jasně vodil, ale pak mu odešly síly a nechtěl být sám sobě nebezpečný, a tak z prvního místa raději odstoupil, což se často na závodech vidět nedá, ale dá se to samozřejmě pochopit
Evžen, 2014-10-06
Lili Suchanová nám dodatečně poslala ještě parádní fotogalerku ze Strmého vrchu v Chýnově. Proklik přes přiložené foto.
Evžen, 2014-10-03
Dne 28.9.2014 se jel poslední závod seriálu o Pohár starosty města Telče. Sjelo se zhruba kolem padesáti motorek ve třídách MX1, kde jel náš týmový pilot Jarda Nejedlý (Medvěd), MX2 kde startovali Dan Dušek, Honza Likler a Dan Vítek a dále třídy Veterán, Open, Fichtl klasik, Fichtl speciál a jel se zde i vložený závod Enduro.
Počasí přálo, bylo celý den hezky a trať byla připravena, jak nejlépe to šlo a i když se ke konci závodů začalo prášit, nekropilo se.
Jako první jeli svůj závod Enduráci 2x15 minut + kolo jelo se částečně po trati a částečně okolo ní nějaké sjezdy a výjezdy do lesů a strání kolem tratě. Škoda že jich jelo jen asi pět, jinak by to byla asi dobrá podívaná. Obě rozjížďky vyhrál s přehledem Václav Novák.
Dále na řadu přišla kategorie MX 1, kde si to od startu rozdával Jarda Nejedlý s místními borci Petrem Pokorným a Filipem Coufalem. Jarda jel od startu první a kluci hned za ním, ale zhruba po dvou kolech měl Jarda nějaký chvilkový problém a tak ho Petr předjel. V cíli nakonec první Petr, druhý Jarda a třetí Filip. V druhé rozjížďce si ale Jarda spravil chuť a vyhrál. Start mu sice nevyšel, ale po pár šikovných předjížděcích manévrech se dostal na první místo a s bezpečným náskokem si ho pohlídal až do cíle.
Kategorii fichtl jsem nesledoval, jelikož jsem hned po nich jel na start, takže jsem se byl obléct a zkouknout motorku.
V naší třídě jsem měl nejlepší start, ale bylo mi jasné, že první místo do cíle neudržím, protože jsem měl za zády neustále zrychlujícího Honzu Liklera, který mě po dvou kolech předjel a ujel mi asi o 100 metrů, takže jsme jeli až do cíle každý sám v pořadí Liki, Vitek, Důša. Ve druhé rozjížďce se mi start tak nepovedl a měl jsem před sebou jak Likiho tak Důšu. Liki se usadil na prvním místě a já chvíli soupeřil s Danem, kterého jsem asi po dvou kolech předjel, ale už to nebylo jako v první rozjížďce a hodně mě honil jak Důša, tak pacovský Honza Hemr, kterému bohužel v první rundě zhasla po startu motorka. Do cíle přijel jako první Liki, druhý Vítek, třetí Důša a čtvrtý Honza Hemr.
O největší podívanou se postarali ve třídě Open Adam Dušek, Daniel Vrtal a Aleš Procházka, kteří si nedali nic zadarmo a soupeřili o každý centimetr tratě. V cíli byl nakonec první Dušek, druhý Vrtal a třetí Procházka. Ve druhé rundě opět první Dušek druhý Procházka a třetí Vrtal.
Na stupních vítězů to vypadalo takto:
třída MX1: Jarda Nejedlý, Petr Pokorný, Filip Coufal
třída MX2: Jan Likler, Dan Vítek, Dan Dušek
třída Open: Adam Dušek, Aleš Procházka, Dan Vrtal
Fichtl Speciál: Vlastislav Busta, Sláva Hort, Petr Koblížek
Ihned po závodech se vyhlásilo i celkové pořadí ze třech závodů, kde v kategorii MX1 vyhrál Jarda Nejedlý a v Kategorii MX 2 vyhrál celkové Vítek (ale jen díky tomu že Liki nejel jeden závod), druhý byl Liki a třetí Dan Dušek.
Dan Vítek, 2014-10-02
Po zhruba desetileté pauze byl letos vypsán závod MMČR juniorských družstev pro třídy 65ccm, 85ccm a 125ccm, kdy každý tým musel mít po jednom účastníkovi v každé třídě. Podnik se konal v sobotu 27. září v Třebízi u Slaného. Závodilo se systémem, že každá třída měla své dvě samostatné jízdy a počítalo se pět nejlepších výsledků týmu ze šesti dosažených.
Tamní trať je vhodná pro juniorský motokros a krásné podzimní počasí ještě napomohlo tomu, že byly po celý den ideální podmínky a na trati pak přímo učebnicové „kostičky“. Zajímavý mají v Třebízi i catering, který dělají svépomocí. Větší nabídku jídel jsem už dlouho na závodech neviděl a přitom cenovky lidové.
Při skládání týmů měli manažeři problém především s jezdci ve třídě 65ccm, kterých je u nás licencovaných nejméně, přesto se poskládalo celkem devatenáct týmů, což vůbec není špatná účast. Podobně jako na závodech jednotlivců nechyběli ve startovní listině týmů jezdci z Rakouska, Maďarska, Slovenska, Polska, ale i třeba z daleké Ukrajiny.
Již podle kvalifikačních tréninků bylo jasné, že se o medailové pozice popere maximálně pět týmů. Tím nejambicióznějším však již od počátku tréninků bylo družstvo JD 191 A v mezinárodním složení v podobě Maďara Adama Kovacse, Poláka Gabriela Chetnickiho a Čecha Martina Vondráška. Výborně tito jezdci zajeli také v odpoledních jízdách a škrtaný nejhorší výsledek (třetího místa Martina Vondráška v první jízdě) mluví za vše. Se šesti body se stali jasnými vítězi. Největší konkurencí jim byl tým BOmotorOIL 1, kde předváděl skvělé výkony především Petr Polák ve třídě 85ccm, když vyhrál obě své jízdy. Hodně týmu pomohl také Radek Větrovský dvěma druhými místy ve třídě 65ccm. Dvakrát páté místo jezdce třídy 125ccm Tomáše Kohúta však naději na zlato týmu vzalo. Kluci nakonec skončili druzí. Třetí pozice patřila nenápadně jedoucímu spojenému týmu Orion - Mňuk Vysoké Mýto, když ani jeden z jezdců sice nevyhrál žádnou jízdu, ale velice vyrovnané výkony bez větších chyb nakonec daly týmu pěkné třetí místo.
Čtvrtí byli jezdci Motosportklubu Málkov 1, kde zajel jako jediný dvakrát pódiové umístění Jakub Terešák ve třídě 125ccm. To už ale na týmové pódium nestačilo. Stejně tak na tom byl celkově pátý tým Motosportu Chýnov I., kde dvěma pódiovými umístěními podobně zaválel pouze Rene Hofer ve třídě 85ccm. Jednou jízdou se slušně blýskl i Michi Sandner ve třídě 125ccm, ale v nejmenší třídě jedoucí Marvin Salzer sice věkem ještě do 65ccm patří, ale celou sezónu už jel na 85ccm a na malé motorce svým vzrůstem působil už spíše těžkopádně. Nakonec zajel pouze dvě sedmá místa. V této třídě týmu chyběl suverénní výkon Adama Kovacse, který byl řekněme „zapůjčen“ právě vítěznému JD 191 týmu, jinak z toho mohlo být pro Chýnov nejhůře stříbro. Překvapením byl výkon druhého družstva Motosportu Chýnov, kde v obou jízdách velice slušně zajeli Jiří Pach a Tom Schilcher. Neztratil se ani Luděk Černý ve třídě 65ccm a tak se ve výsledcích objevili na slušném šestém místě před sedmým Cermen Racing teamem a druhými družstvy týmů JD 191, BOmotorOIL a Motosportklubu Málkov, které uzavřely první desítku.
Juniory ještě čeká poslední závod jednotlivců, který se pojede v sobotu 11. října v Horažďovicích.
Evžen, 2014-09-29
V sobotu 20.9. jsme se vydali na poslední závod Pitbike Moravia Cup do Sasinkova. Je to menší dědinka na Slovensku poblíž Hlohovce, která žije motocrossem a hlavně pitbike!!! Před závody čtyři dny pršelo. Pořadatelé z MK Sasinkovo měli jen tři dny na to, aby trať odvodnili a připravili na závod. Na trati pracovali od ráno do večera. Za tři dny udělali moc práce a traď byla nakonec nachystána na jedničku! Klobouk dolů. Když jsme ráno dorazili k trati, už krásně svítilo sluníčko a občerstvení jako vždy gulášek, klobásky, pivečko, atd. Kolem deváté hodiny se začalo trénovat. Tréninky proběhly v pořádku až na kategorii Hobby, kde škaredě upadl domácí jezdec T.Reha. Naštěstí to byla jen naražená ruka a do závodu nastoupil. Po tréninku přišla na řadu rozprava a losováni o ceny. Jak je v Sasinkově zvykem, přesně v poledne se jezdci na motorkách vydali do dědiny pozdravit místní obyvatele a pana starostu. Kolem jedné hodiny se začalo závodit a jako první se na trať vydali ti nejmenší, kde zvítězil Š.Kohoutek s velkým náskokem dále bylo pořadí O.Matušinec a domácí Ž.Paulovič. Po nejmenších se přestavili děvčata a Ml.Junioři v dámách(140) si nejlépe vedla S.Ondrejičková, P.Záhončiková a S.Gudábová. V dámách(160) jela jediná závodnice N.Bullová. Vmladších Juniorech vyhrála A.Holá, za ní pak byly N.Klampariková a S.Vadrna. V kategorii Klasik zvítězil D.Karlíček, M.Horňák, P.Chovanec. Dále jela kategorie Hobby, kde zvítězil J.Hladík (Motosport Chýnov), za ním D.Mihálik, P.Hejkerlík. V kategorii Veterán zvítězil O.Klamparik, J.Ištvánek, J.Kolečář. V kategorii Elite jsme viděli hezké souboje po celý závod pořadí v cíli bylo P.Fulír, J.Paulovič, A.Šipikal. Druhou jízdu odstartovali jako první ti nejmenší kategorie Mini. Vítězem v této jízdě se stal Š.Kohoutek, O.Matušinec, D.Karlíček. Dálé pokračovala kategorie Dámy a Ml.Junioři, kde bylo pořadí stejné jako v první jízdě.V kategorii Klasik zvítězil D.Karlíček, za ním M.Hornák a K.Svoboda.V kategorii Hobby bylo pořadí J.Hladík, J.Dubský a D.Mihálik. V kategorii Veterán bylo pořadí stejné, jako v první jízdě. V kategorii Elite se nám zase pořadí změnilo, zvítězil J.Paulovič, druhý A.Šipikal a třetí A.Záveský. Během celé ho dne byla skvělá atmosféra, krásné počasí a nakonec i dost prachu. Velké poděkováni patři všem, kteří se celý týden podíleli na úpravě tratě a všem pořadatelům. Závod družstev se jede 11.řijna na trati ve Smrku!
Fotogalerii ze závodu najdete proklikem přes přiložené foto Honzy Hladíka.
Klára Singerová, 2014-09-24
Bohumil Kraus - motokrosař tělem i duší. Člověk, který zasvětil svůj život závodům a kterého v motokrosových depech znal snad každý, ukončil svou životní jízdu po dlouhé těžké nemoci ve čtvrtek, 18. září 2014 ve věku nedožitých 68 let.
Vyučil se v Jawě v Praze Strašnicích a s motokrosem začal již v učení. Na vojnu pak nastoupil do Dukly Praha.
Během své dlouhé motokrosové kariéry byl mnohokrát přeborníkem středočeského i jihočeského kraje, několikrát vyhrál i přebor ČSR v prestižní třídě 500ccm a dokázal se prosadit na stupně vítězů také ve federálním mistrovství ČSSR v téže třídě. V pozdějším věku neměl problém postavit se na start se závodníky i o dvě generace mladšími. Vždy ho také lákalo závodění v zahraničí. Z Podluh u Hořovic, kde prožil naprostou většinu svého života, se vydal na stovky závodů především do Německa, Rakouska a Švýcarska a to za jakéhokoli režimu. Dokázal si všude získat respekt a díky svým kvalitním výkonům a zkušenostem si v cizině uměl najít i sponzory.
Životní osud se s ním ale nemazlil. Přišel hodně brzy o svou první manželku i o jednoho ze tří synů. Přesto dokázal být stálým optimistou a k závodění přivedl i své syny Honzu a Marka, kteří šli úspěšně v jeho stopách.
Bohouš závodil do svých 64 let a na sklonku své závodní kariéry dokázal v roce 2004 v Holicích vyjet titul mistra světa družstev ve třídě Klasik nad 50 let společně s Jaroslavem Faltou, Miroslavem Hanáčkem a Václavem Loudou. Věnoval se do poslední chvíle i organizaci těchto závodů.
Byl vždy upřímný, jednal se všemi narovinu a nikdy mu nechyběl zdravý názor na věc. Jen tak ho něco nezaskočilo a se vším si uměl poradit. Až na tu poslední nemoc…
Poslední rozloučení s Bohumilem Krausem bude v úterý 23.9.2014 ve 14:00 hod. ve smuteční obřadní síni v Hořovicích.
Evžen Zadražil, 2014-09-22
Čeští veteránští reprezentanti ve třídě Classic dokázali vyhrát ve dvou ze tří věkových kategorií ME družstev v něměckém Dieskau poblíž města Halle. Závodu se účastnili veteránští jezdci z takových evropských motokrosových velmocí, jako je např. Belgie, Německo, Anglie, Švédsko, Itálie, atd. K vidění byly jak dvoutaktní, tak čtyřtaktní veteránské stroje a to nejen značky ČZ a Jawa, ale i třeba Husqvarna, Bultaco, BSA, nebo první japonské motokrosové stroje a další.
Bohatou fotogalerii Miroslava Jirečka z tohoto závodu můžete zhlédnout proklikem na přiloženou fotografii, kde je zachycen pád Karla Kozáka krátce po startu jedné z jízd.
Evžen, 2014-09-16
Motosport Chýnov se stal partnerem soutěže Miss prima křivky 2014. Loňská vítězka této soutěže charismatických žen a dívek slovanských tvarů, Theresa Canti (viz foto), je totiž naše týmová fanynka. Letošní finále se uskuteční v sobotu 13.9.2014 od 19 hod. v divadle Hybernia v Praze. Moderátorem akce je herec Petr Vacek, v porotě usedne vedle loňské vítězky Theresy např. i Radek John. Náš týmový jezdec Roman Körber bude mít v rámci tohoto finále své motoshow přímo na pódiu divadla!
Pozvánka na finálový večer Miss Prima křivky 2014 je ZDE.
Odkaz na televizní záznam z této akce přineseme později.
Evžen, 2014-09-10